Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
četrtek 18.april 2024 - 22:02 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (31)

Rodica (3X) + Veliki Raskovec + Lepa Suha (Rok, 11.04.2010)

Danes je bil tradicionalni 34.turni smuk z Rodice. Udeležencem sva se pridružila tudi z Matjažem. Z avtomobili smo se pripeljali do nadmorske višine 1000m, tako da smo do odcepa poti s ceste proti planini Suhi hodili približno 10 minut. Sneg je bil zjutraj pomrznjen in trd, tako da je bila že na strmem klancu v gozdu, sploh pa nad planino Suho skoraj nujna uporaba srenačev. Precej močan veter nam je nagajal že vrh strmine nad Ulicami, sploh pa na grebenu med Malo in Veliko Rodico, na vrhu pa je bilo skoraj zavetje. En spust po normalki z Rodice do planine Suhe po sicer zelo dobro smučljivem pomrznjenem snegu v dopoldanskih urah nama z Matjažem ni bil dovolj. Po prijetnem klepetu in prigrizku, sva na smuči ponovno prilepila pse in se še enkrat napotila na vrh Rodice, sprva samo z namenom da z vrha na planino smučava še prek Lepe Suhe. Ker je bilo ob najinem drugem prihodu na vrh vreme še bolj jasno in obetavno kot prvič, sva se odločila, da greva pogledat še proti Raskovcu. Z Rodice sva naredila kakih 10 zavojev na sever, nato pa se spustila v kilometrsko prečenje pod grebenom proti vzhodu. Prismučala sva v zgornji ravni del dolinice(1750m) pod Raskovcema. Od tam sva se s pomočjo psov povzpela dobrih 200 višinskih metrov na vrh Velikega Raskovca. Sledila je zelo dobra smuka po nepopuščenem trdem snegu prek širokega zahodnega pobočja in skozi dolinico v Dole(1600m) severno od Rodice. S pomočjo psov sva se vzpela na sedelce(1660m) med Špikom in Suharskim Kosmatcem, od tam pa se brez psov spustila na dolgo smuk prečko prek severnih pobočij Špika in še nekaj metrov 'poštamfala' na sedlo(1650m) med Špikom in Vrhom Okroglice. Od tam je spet sledilo odlično vijuganje po dobro prijemajoči trdi podlagi skozi dolinico izpod Špika proti planini Suhi, le zadnji položnejši del pred planino Suho je že bil ojužen. Planino sva ob 14h našla že povsem neobljudeno, vreme pa je bilo zelo lepo, zato sva se po kratkem prigrizku še tretjič danes povzpela na Rodico. Tokrat sva po vijuganju prek vršne piramide res odsmučala po grebenu proti zahodu in se povzpela še na vrh Lepe Suhe(1800m) med Rodico in Šijo. Tik preden sva prišla na ta vrh, pa se je na hitro pooblačilo in v trenutku je zapihal močan, sunkovit severovzhodni veter. Pričelo je snežiti. Lepa Suha bi si zato danes popoldne bolj zaslužila ime Grda Suha. Smuka na sever po strmem pobočju v široko dolino, ki vodi naravnost na planino Suho pa je bila kljub sneženju in malo slabši vidljivosti odlična. Prek planine sva že čutila pomrzovanje snega, v gozdu pa je bil sneg še vedno ojužen in lepo smučljiv, k čemer je prispeval tudi kak centimeter še vedno padajočega snega. Čim sva prismučala k avtu pa je sneženje ponehalo. Kljub plohi, ki naju je prepodila z Lepe Suhe in malo zmanjšala uživanje med zadnjim spustom, sva z Matjažem s kvaliteto današnje smuke in kvantiteto(presmučanimi 2400 višinskimi metri) zelo zadovoljna.