Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
četrtek 25.april 2024 - 11:50 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (31)

Mali Klek(3770m) (Rok, 27.06.2010)

Opravil sem najmanj 10 telefonskih klicev, pa se absolutno nobeden od kolegov ni mogel odločiti, da bi se mi pridružil. Ker je bilo za nedeljo napovedano res lepo vreme tudi za Visoke Ture in ker sem si že v petek ogledal, da bi se z Velikega Kleka še vedno dalo in splačalo smučati do ledenika Pastirice, sem se odločil kar za solo izvedbo. Po 2 in pol urni vožnji sem ob 8.30 začel sestopati s ploščadi pred garažno hišo na Višavi Franca Jožefa proti ledeniku Pasterci. Kljub markacijam sem z nekaj nelagodja sam samcat s smučmi na ramah hitro prečil vsako leto bolj sumljiv ledenik. Nato sem se kar hitro vzpenjal po večinoma kopnem spodnjem delu Hofmannove poti do Zajtrkovalnice. Tam sem na smuči prilepil pse in tako opremljen precej lažje nadaljeval vzpon po ledeniški pokrajini do koče Nadvojvode Johana na Adlersruhe(3454m). Tam sem si privoščil juhco z rezanci in sok ter si sposodil anorak, ki sem ga brezglavo pozabil doma in cepin, ki sem ga pustil v avtu, ker sem ocenil, da pri precejšnji količini novega nepredelanega snega ne bom rinil prav na vrh, ampak si bom privoščil le smučarski del ture, med vzponom do koče pa sem si glede tega premislil, saj so prav vsi, ki sem jih srečeval poročali o odličnih razmerah za vzpon na vrh, brez kopnih skal. Ob 13.30 sem se odpravil od koče proti vrhu. Smuči sem pustil na sedelcu(3650m) ob prihodu na greben Malega Kleka. Opremljen z derezami in cepinom sem se povzpel na Mali Klek(3770m) in sestopil v škrbino pred zadnjim kratkim vzponom na Veliki Klek. V nasprotju s pripovedovanji so bile skale nad škrbino kopne in ob pogledu na navezo, ki se je basala tam čez navzgor, me je minilo, da bi v kratkem tam sestopal nenavezan. Ker me je bolj mikala smuka in se mi je tudi že malo mudilo, sem raje obrnil, se vrnil na Mali Klek in sestopil do smuči. Tik pod sedlom sem dereze zamenjal za smuči in zaradi trdega snega zgornjih 100 višinskih metrov smučal bolj zavoj po zavoj, nižje pa sproščeno odvijugal po rahlo ojuženem snegu do koče. Tam sem oddal cepin in anorak, ter si privoščil še eno juhco, nato pa ob 16.30 odsmučal po Hofmannovi poti. Zaradi novega, nepredelanega in precej ojuženega snega sem vseskozi smučal tik ob gazi, a je bila smuka vseeno odlična. Po prečki proti Zajtrkovalnici se nisem lotil kopnega sestopa, ampak sem odsmučal naprej navzdol po dolini, nato pa skozi še vedno dobro zasnežen graben, ki pa so mu zaradi vedno toplejših dni res že šteti dnevi. Tik nad ledenikom Pasterca je bil res že en kratek 20m dolg kopen presledek, nato pa je sledil še zadnji 50 metrski spust s smučmi do nivoja ledenika. Sledil je previden sprehod čez s skalami in gruščem prekriti del ledenika do markacij, nato pa sledenje markacijam na razkriti del ledenika. Tam sem si še zadnjič pritrdil smuči na pancarje in si privoščil še 1500m dolg položen spust s smučmi po grobem ledu do začetka turistične poti pod ploščadjo Franca Jožefa. Tam sem si smuči naložil na hrbet in se povzpel na ploščad do avta, kamor sem se vrnil ob 18.30, ob 19h pa sem se zadovoljen z opravljeno turo odpeljal. Ob 21.45 sem bil že doma.