Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
petek 19.april 2024 - 17:37 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Novejši prispevki: (30)

Vrh nad Peski (Rok Medja, 25.02.2011)

V petek je bilo vodstvo TTS(tedna turne smuke) na Komni že bolj zdravo, pa tudi Afriški Janez se je po sredini 14-urni turi prek Kanjavca že spočil, zato sva se nameravala kar držati najinega načrta, da opraviva prečenje Komna-Vogel in skozi Žagarjev graben odsmučava v Ukanc. Že na prvem krajšem spustu pa se je Janezu odlepil pes in kar na lepem ga je minila vsa volja do ture proti Voglu in tudi do ostalih vzponov. Odločil se je, da odsmuča v dolino, mene pa je 'napotil' proti Krnskemu pogorju na turo, za katero je vedel, da si jo želim. KO sem šel mimo koče Majerce na planini na Kraju, je bila ura že 9.30, a puške še nisem vrgel v koruzo. Po utrjeni letni poti sem bil kar hitro pod Bogatinskim sedlom, kamor mi je skupina petih Avstrijcev potegnila smučino. Za njimi sem odsmučal proti Krnskemu jezeru in jih malo naprej od vojašnic Za Lepočami tudi ujel. Proti planini Duplje smo smučali skupaj. Smuka je bila presenetljivo dobra, večinoma suh sneg, ponekod trd, v spodnjem delu pa pravi pršič. Ko smo na planini Duplje ponovno pritrjevali pse na smuči, smo se pogovarjali o ciljih naše ture in Avstrijci so vedno manj razmišljali o Krnu in bili vedno bolj za to, da gremo vsi skupaj na Batognico, ali pa na Vrh nad Peski. Karl iz Gradca je potegnil dobro smučino mimo Krnskega jezera in prek planine Na Polju, ostali pa so malo zaostajali. Malo nad planino so si Avstrijci privoščili daljšo malico, jaz pa krajšo in sem prevzel nadelavo smučine po dolini navzgor. Ko smo se bližali Batogniškemu sedlu, smo opazili štiri smučarje, ki so smučali po strmini izpod Vrha nad Peski. Ko smo se približali, smo opazili ogromno svežo plazino prek celotnega pobočja in več kot očitno je bilo, da so kložasti plaz sprožili prav ti štirje smučarji. K njim se nismo spuščali, saj so kmalu odsmučali naprej. S pomočjo srenačev smo se v ključih vzpeli kar prek zdaj varnega splazenega pobočja, na katerem sneg niti ni bil posebno trd in ugotovili, da bo odličen za smuko. Zgornje pobočje Vrha nad Peski pa nas je presenetilo s svojo trdoto in ponekod poledenelostjo in prek krajšega 10-metrskega odseka smo komaj prišli s srenačami. Ob 14h smo prišli na vrh, kjer nas je presenetil zelo močan veter, zato smo se kar hitro pripravili na smuko. Tudi prek zgornjega pobočja je bila smuka zelo dobra, saj so robniki na sicer trdi, a grobi podlagi dobro prijemali. Po suhem snegu na trdi podlagi se je dalo na prej omenjenem splazenem pobočju res lepo vijugati. Tudi naprej navzdol po dolini je bila smuka zelo dobra. Ponekod smo izbrali trdo kložo, drugod pa je bil še rahel suh sneg. Kmalu smo bili spet pri Krnskem jezeru, kjer smo se pripravili na vzpon s smučmi. Ob 16.30 smo bili ponovno na Bogatinskemu sedlu. Proti Komni smo smučali najprej po dolinici s sedla, kjer je rahel suh sneg omogočal lepo vijuganje, nato pa smo prečili na letno pot in se po tej 'bob stezi' kar hitro in ugodno spustili do planine Na Kraju. Ob 5h sem se na hitro ustavil v 'Majerci', da se poslovim od TTS-ovcev, bil pa sem deležen še pice in piva. Potem pa sem zaradi sobotne ture z AO Bohinj le moral pohiteti proti dolini. Ob 17.50 sem odsmučal od Doma na Komni, ob 18.15 pa sem še po svetlem prismučal k Domu pri Savici. Smuka ni bila nikakršen divji rodeo, o kakršnem sem bral. Zgornjih deset do petnajst ovinkov pod kočo sem lepo presekal po dolinici, kjer je bil še dober pršič, pod Peklom pa se je dalo zelo lepo prevažati po ovinkih letne poti. Zadnjih deset ovinkov je bilo treba kak ovinek previdneje položiti in kje peljati z nogami bolj narazen, da je šel kak kamen med smučkama, zaropotalo pa mi ni nobenkrat.