Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
petek 19.april 2024 - 05:58 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Novejši prispevki: (30)

Vošca (Klemen, 03.02.2013)

Včeraj zjutraj ko sva šla na Vošco sem bil začuden, da na letos skoraj modni turi ni nikogar. Pri sebi sem modroval, da so pač ljudje bolj pametni kot midva, pa ostanejo en dan po sneženju in v vetru raje doma... No Vošca je bila natančno po predvidevanju ARSO izven vetra, pršič je ostal nedotaknjen in imela sva mir pred "turaši", "luknjači" in vsemi ostalimi. Le kaka kavka je malo motila. Potegnila sva še špuro po cesti v železnico in kondicijski trening je bil kar obilen. Februarsko sonce pa že kaže svojo moč: popoldne pod okoli 1400m že kar zajetna skorjica (seveda ne v gozdni senci)

Še nekaj modrovanja: Bravo Jaka! Včeraj je bilo okoli 50 cm svežega snega, vsi vrhovi so imeli snežne zastave in sneg je prenašalo kot za stavo. To je osnovni vzorec za nevarnost plazov: en dan po sneženju, 50 cm snega in veter!!! Avstrijci so za Karavanke razglasili 4. stopnjo in taka ali vsaj zgornja 3 je bila za celotne Julijce (Arso je spet imel objavljeno 2 in nekje med vrsticami, da bo nevarnost močno porasla). In pri nas se na Viševniku nad gozdno mejo kregajo čigava je kakšna špura! O tem res raje ne bi bral. Ljudje, obstaja ogromno dobrih knjig o plazovih, ki stanejo le delček cene turne opreme ali žolne... Dajte si kaj prebrat, ker včeraj riniti v visokogorje... Vsaj tole si preberite: http://pzs.si/novice.php?pid=7811

Luknjači... Khm, zakaj moramo Slovenci vedno nekaj na novo izumljati, saj je v alpskem bontonu vse jasno. V vodniškem učbeniku DAV, OeAV in AVS piše: "Vsak je vesel špure, zato jo je potrebno ohraniti. Če gre nekdo peš mora potegniti svojo lastno špuro. Tudi krpljarji v primeru da se sled po njihovem prehodu spreminja morajo narediti svojo lastno špuro. Vsekakor pa ni potrebno renčati na vsakega krpljarja naj zapusti špuro. Prijateljski nasvet brez nadaljne diskusije zadostuje."

Nihče na tej strani nima nič proti zimskim pohodnikom in nihče nikomur ne prepoveduje zimskih obiskov vrhov, debata je o luknjačih to pa je tista vrsta zimskih pohodnikov, ki uporabljajo za vzpon smučarsko špuro! To naj se ne bi dogajalo, če je le možno. Obstajajo prehodi, ozke poti kjer pač drugače ne gre.

Tudi turni smučarji se moramo vprašati: Ali je že kdaj kdo vehementno smučal po zares z muko zgaženi peš-gazi? Verjetno! To se mi zdi celo hujši prekršek kot luknanje. Pa tudi kako zgledajo spusti po flankah pri nas ali v Avstriji. Tam se vedno niza eno poleg druge, da še za koga ostane kaj nedotaknjenega.... No pri nas je filozofija: Za mano potop.

Nazaj k luknjačem: Se mi je že zgodilo da sem potegnil svežo špuro poleg zluknjane, pa sem že na spustu opazoval kako jo je neka napredna podvrsta homo alpinus cavusprofundus na novo zluknjala!! Saj razumem da je težko hoditi v svežo gaz, ampak to ni razlog za uničevanje dela nekoga drugega. Pač se izbere svoji opremi primeren cilj! Kmalu bo podlaga dovolj utrjena za hojo po njej, do takrat pa vabi sredogorje.

Skratka, skupaj smo v hribih, in morda bi lahko spoštovali eden drugega in mislili eden na drugega. Preden se podaš v špuro pomisliš ali boš komu škodoval in potem naredil tako da mu ne boš...Ni zelo težko je rekel Lennon, ampak v resnici je očitno zelo zelo težko! Pa saj v Sloveniji menda vsak misli samo nase, kaj sploh govoričim tule...