Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
torek 19.marec 2024 - 07:01 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (36)

Dolomiti - Fanes (Damjan_S., 03.03.2019)

Turno smučarski teden v Dolomitih

Takle čas, ko to pišem, smo pred tednom dni žarečih lic sneli turne smuči pri Cap Alpina. Za nami je bil teden dni turne smuke v Dolomitih, v narodnem parku Fanes.
V nedeljo 24.2. se ne prav zgodaj odpeljemo z Lidijo, Bedo in Majdo preko Lienza, Cortine do San Martina in Badia. Misel, da bi že med potjo skočili na kakšen krajši turni smuk, smo hitro opustili, saj nam je bilo kristalno jasno, da nas Thierry ne bo šparal. Skoraj sočasno, točno ob dogovorjenih 17.00 se pripelje prav tako štiričlanska ekipa iz Grenobla (poleg Thierrya še Bernadette in dva Michela; Michel V. in Michel H.).
25.2. se zjutraj zapeljemo do parkirišča pri koči Pederü. Medtem kot se nas šest odpravi proti koči Fanes, Lidija in Michel zapeljeta avtomobila na prelaz Falzarego. Na prvi uravnavi odložimo odvečno robo in se usmerimo desno proti Purcia da fers. Temperature so pomladanske, temu primeren tudi sneg, ki pa z višino postane kompaktnejši. Smučamo s sedla kakšnih 500 višinskih metrov, nato pa nadaljujemo pristop do koče. Vmes nas prehiti kombi-ratrag, ki za 12 evrov prevaža turiste iz doline. Večerja je vrhunska. Kmalu po večerji iz druge smeri prispeta tudi Lidija in Michel.
Naslednji dan naredimo celodnevno krožno, bolj »turno« kot »smučarsko« turo zahodno od koče Fanes. Pa vendarle nas tako vreme kot pokrajina razvajata. Povzpnemo se na vrh L’Ciaval, naredimo gasilsko fotografijo pri križu in odsmučamo le nekaj deset metrov izpod vrha. Sneg je trd, a robniki lepo prijemajo. Spustimo se v smeri severnih ostenji Lavarele. Z malo gori, malo doli se proti večeru vrnemo v gostoljubno kočo, kjer je še posebej lepo poskrbljeno za našo opremo v smučarski sobi. Vse ostane na svojem mestu.
V sredo 27.2. se povzpnemo do predvrha Cima Nove, ki jo gledamo iz koče v smeri severozahoda. Ima gladko južno steno z opremljenimi smermi, komaj verjamem, da se najdejo tudi samo 4 stopnje. S predvrha se nadaljuje izpostavljen greben, opremljen z jeklenicami, ki pa so precej pod snegom. Smučanje po pomladansko opuščenem snegu je eno samo turnosmučarsko veselje.
Četrto turo napravimo v četrtek. Tokrat se odpravimo v drugo smer, sprva po poti Alta Via Dolomiti, do planine Gran Fanes. Kmalu za kočo na planini zavijemo levo v smeri M. Ciastel, ki je priljubljen in lažje dosegljiv turnosmučarski cilj. Thierry pa se vztrajno drži doline pod ostenji Cime Ciampestrin na desni. S smučmi se vzpnemo po strmini na škrbino levo od M. Ciavala, Lidija in Thierry pa po izpostavljenem grebenu tudi na vrh. Njun vzpon deluje iz škrbine bolj kot kakšno vrvohodstvo. Prvi 100 višinskih metrov spusta je spoštljivo strmih, nato pa sledi spust, kjer si lahko damo duška. Spust za smuči obliznit!
1. marca se je je vreme odločilo, da nas mora malo prišparat. Zbudimo se še v kar lepo jutro, a se je kmalu začelo oblačiti. Odločimo se za naskok na bližnji Piz de Sant Antone, a nas snežni metež prepriča, da na sedlu preklopimo smučarske čevlje in smuči iz funkcije »walk« na »ski«. Po zelo trdem snegu odsmučamo nazaj do koče.
V soboto se po zajtrku odpravimo v dolino. Vendar je pred nemi še še dolga tura. Preko planine Gran Fanes prismučamo do odcepa za Lavarelo. Odvečno kramo pospravimo med borovce. Že vzpon je obetal lepo smuko. Smuči pustimo kakšnih 20 minut pod vrhom. Vzpon na vrh, ki se baha z več kot 3000 metri višine, ni zahteven, saj so razmere dobre, previdnost pa je v vsakem primeru na mestu. Občudujemo tri nemške smučarje, ki se pripravljajo na spust po severni strani, a se premislijo. Tudi prav. Uživamo v razgledih, s pogledi pa še zlasti iščemo sedla in vrhove, s katerih smo prejšnje dni smučali. Kakšni tereni! Po enem od teh, z malo poprha snežene plohe prejšnjega dne, se spustimo v dolino. Vmes lovimo Thierryevo smučko, ki je pobegnila v kotanjo. Podpisi so estetski. Itak. Poberemo kramo in se v smeri jugozahoda spustimo v smeri Cap Alpina. Preko skoka, kakšnih 100 višinskih metrov, smuči prenesemo. Nekoliko pred mrakom smo pri avtomobilih, za katere sta že prej poskrbeli Lidija in Barnadette. Sledi analiza. Domov se vrnemo v nedeljo z mislijo na terene, ki smo jih in tudi na tiste, ki jih v okolici gostoljubne koče Fase, še nismo presmučali.
Epilog: Področje Fanes, ki smo ga tokrat letos obiskali, letošnjo zimo snega nima v izobilju, vendar še vseeno dovolj, da je bila smuka odlična. Po vseh prigodah z vremenom na naših dosedanjih turnosmučarskih potepanjih s francoskimi kolegi iz Grenobla, se zdi, da ima vendarle tudi vreme včasih slabo vest. Tokrat je bilo zelo po naši meri.