Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
četrtek 28.marec 2024 - 23:52 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (42)

Faulkogel (Flachau, 2654 m) (Metod_Š, 21.04.2019)

Kako sem našel tale Faulkogel? Na Gore-ljudje ni zapisa, niti na tem portalu, niti na Hribi.net ni zapisa, ni SLO zapisa med prvimi 100 najdbami Googla (naprej pa nisem gledal). Lani smo se junija vračali s službene poti čez Avstrijo v lepem vremenu, pa sem imel kot sovoznik čas gledati naokrog. In že nekaj pred Flachauom sem pred sabo zagledal markantno špico, ki je štrlela nad okolico (desno in nekoliko za nam dobro znanim Šilčkom). Skozi stransko dolino malo pred tunelom se je pokazala njegova SV stena s strmo flanko. Bilo je še toliko snega, da sem videl, da zadeva mora biti smučljiva, dostop po tej dolini pa brez dvoma zahteven z za Avstrijo tako značilno strmo stopnjo nekje med 1500-2000m na koncu dolin, preden se dvignemo v višji svet. Doma hitro najdem: Faulkogel (2654 m), Neukarrinne (45 stopinj). Od takrat je bila gora na mojem radarju. In ko so začela to pomlad prihajati razna poročila s tur v Avstriji z dobrimi razmerami, se mi je zdelo, da je pravi čas za sem.

Z Janezom se tako že sredi noči odpraviva na pot. Štart je na začetku poti v omenjeno stransko dolino pri jasno rampi čez cesto proti planini Marbachalm. Do vrha je od tu dobrih 1600 vm in okoli 8 km v dolžino, kot je kasneje pokazal GPS. Sprva kakih 1,5km "peš", potem pa na smuči. Pot je res lepa pod strmimi stenami Graihorna in Graikopfa na jugu, na severni strani pa seveda znani Šilček v grebenu z drugimi podobnimi. Na koncu doline pa štrli ven najin cilj, sedaj že obsijan s soncem. Do tja je kar precej "zanimivosti", najprej lep prehod iz spodnje na zgornjo planino, pa po desni čez še en nekaj strmejši del, potem pa omenjena zapora, ki tokrat ni bila več smučljiva (možno je na desni direktno dol, dokler je grapa zalita). Pot gre desno in nazaj levo čez strm prehod; del je bil že kopen z zajlami, preden sva prišla na zgornje pode. Potem pa daleč levo nad jezerom Neukarsee in nazaj desno pod sam žleb oz. flanko (tako se je dalo najvišje priti s s mučmi, možno pa bi bilo seveda tudi povsem direktno ali pa po S grebenu v okviru letne poti, od koder je prišla glavna gaz, kot sva videla zgoraj)). Gore je nad temi podi za ca. 500 vm, najstrmejšega dela pa 300 vm.

Ko plezava gor, so razmere videti idealne (flanka je odpustila, pred nama so dol vozili Avstrijci, na vršni glavi pa se jim je izpod smuči celo pošteno kadilo). Kot pogosto v Avstriji, je treba na glavni vrh Faulkogla še poplezati, odsmuča pa se z ene glave prej. Odsmučava. Vrhnji del je še uležan suh sneg z mogoče nekaj rahle skorje, se praši, kot sva prej videla. Ne smučava po plitvem žlebu (Neukarrine), ampak po odprti flanki zraven, kar se nama zdi mnogo bolje. Zdi se celo bolj strma, ker žleb je vrezan v pobočje, flanka pa se zgoraj začne iz bolj ven porinjenega zgornjega dela. Medtem sonce komaj kaj še sveti flanko in ta po sredi že zakrkne, kar obeta težave. A potem najdem na desni strani ob skalah, kjer je sonca nekaj samo zjutraj, vse do dol suh uležan sneg, Janez pa na levi strani tisti južen sneg, ko se na kristalčkih že dela tanka plast ledu, čemur potem rečemo, kot bi surfal. S flanko sva tako izjemno zadovoljna, tako s snegom kot tudi z lepo porcijo enakomerne strme smučarije, ki jo v taki dolžini in naklonini ni tako preprosto dobiti.

Od flanke potem kar naravnost dol po podstavku z južnim snegom, ena trda prečnica v levo pod in nad skoki proti podom in potem spet super smučarija po srencu do zoprnega peš prehoda. Od tu dol sprva težak južen sneg, potem na S strani doline nekaj lažji in tako naprej (vmes, ker greva bolj direktno, odsmučava še en strm gozd), na koncu nekaj poganjanja po zelo položni planini, nato nekaj "malo boljše" gozdne ceste in na seveda še "peš" odsek do avta.