Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
petek 29.marec 2024 - 14:56 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (41)

Veliki Klek s Pastirice (Rok Medja, 29.06.2008)

V soboto sva se z Jakom okrog 7h pripeljala v garažno hišo(2360m) nad ledenikom Pasterca. Otovorjena s težkima nahrbtnikoma in smučmi sva se spustila 300 višinskih metrov do ledenika in ga prečila. Led je bil trd, razpok pa malo in prehod ni bil problematičen. Nadaljevala sva po v spodnjem delu večinoma kopni Hofmanovi poti proti koči Erzherzog Johann(3454m). Od mesta, ki se mu reče Zajtrkovalnica(2800m) pa do koče se popolnoma poslovimo od kopnine, saj smer vzpona poteka prek Hofmanovega ledenika. Ker je bil sneg že južen, sva ves ta vzpon opravila na smučeh, za kar sta nama bila najina hrbta zelo hvaležna. Za prenočišče v koči naju ni skrbelo, saj sva si ga telefonično rezervirala že pred odhodom. Izkazalo pa se je, da bi šlo tudi brez rezervacije, saj je veliko ležišč ostalo še prostih. Po malici na soncu v zavetju pred kočo, sva razmišljala še o vzponu na vrh Velikega Kleka, a se zanj kar nisva mogla odločiti, ker je vrh kar naprej zagrinjala megla. Razen naju je bilo minuli konec tedna v koči vsaj še dvajset Slovencev in presenetljivo tudi kar precej gornikov iz bivših bratskih republik. Smučarji pa smo bili samo trije. Razen naju še moj sokrajan Vid, ki se je do koče povzpel iz Kalsa prek Stuedlhuette. Ob večerji in klepetu smo preživeli prijeten večer in tudi spanje na dobrih ležiščih si vsaj z moje strani zasluži vso pohvalo. Z namenom, da bi se izognili gneči na grebenu, je naša smučarska trojica vstala že ob 4.30h. Iz koče smo odšli že pred 5.30h, ko začnejo streči zajtrk. Žal smo imeli precej somišljenikov, tako da so nam že med vzponom na vrh prišle nasproti tri sestopajoče naveze. Vzpon smo opravili z derezami, saj je bil sneg do grebena zjutraj pomrznjen, na večinoma kopnem skalnatem grebenu proti vrhu pa je bilo tudi še večkrat potrebno stopiti na sneg. Na sončnem vrhu smo občudovali širne razglede na vse strani in kar dolgo čakali na primeren trenutek za sestop, saj se je na grebenu kar trlo navez. Brez nekaj problemov pri srečevanju kljub temu ni šlo, tako da sem bil prav vesel, ko sem prišel do svojih smuči, ki sem jih pustil na grebenu tam, kjer se konča, oziroma pri spustu začne snežna grapca. Smuka po njej je bila kljub zelo južnemu snegu prav fajn in sem bil 1,2,3 pri Jaku, ki je smuči pustil pod grapo. Poslovila sva se od Vida, ki se je vračal proti Kalsu. Držala sva se načrta in okrog 10h odsmučala po ledeniku Klein Glockner Kees (ledeniku Malega Kleka) in skozi Glocknerkar(Klekovo krnico) ter se tik nad ledenikom Pasterco pridružila Hofmanovi poti, po kateri sva se prejšnji dan vzpenjala. Tako sva s samo dvema prekinitvama (dvema prehodoma čez potok) prismučala z višine 3650m do 2100m. Sneg ni bil tako južen, kot je kazalo na začetku in je omogočal zelo lepo vijuganje. Kritičen del je bil prehod v Klekovo krnico, kjer je bilo potrebno prečiti ledenik, ki je bil pokrit z le še nekaj centimetri snega, tako da sva ujela ravno še enega zadnjih dni v letošnjem letu, ko je bilo mogoče celoten spust po tej smeri opraviti na smučeh. Zaradi varnosti sva na tej prečki zgornjo palico zamenjala s cepinom. Po koncu smuke sva seveda morala smuči nesti čez ledeniške morene in zasuti del dolinskega ledenika Pastirica, po prihodu na neposut del ledenika pa se nisva mogla upirati skušnjavi, saj je bil led na površini rahlo odjenjan. Spet sva si pritrdila smuči in prav hitro opravila z vsaj kilometrskim prečenjem ledenika ter prismučala med presenečene turiste. Sledil je še zadnji, bolj mučen del ture - 300-metrski vzpon od ledenika do garažne hiše na Franc-Jožefovem razgledišču. Ob 14h sva si že gasila žejo pri avtu, ob 17h pa sva bila že v Bohinju. Seveda se je po turi plavanje v jezeru prav prileglo !