Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi e-Gora  TK Gora  Skala
sreda 26.januar 2022 - 13:26 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (42)

Zadnjih 20 prispevkov

Koreinhöhe (France, 25.01.2022)

S parkirišča v St. Martin am Tennengebirge sva odšla ob smučišču navzgor. Pa so se Darji pojavile težave s čevlji in morala se je obrniti. Jaz pa sem nadaljeval po pršičastih pobočjih in gozdni cesti mimo Karalm do razglednega vrha imenovanega Koreinhöhe, kar bi bilo lahko po naše Vrh Korena. Smučal sem pretežno v smeri pristopa.

Hafeichtscharte (France, 24.01.2022)

Snežne razmere v Lungauu so zelo betežne, na severnem izhodu iz drugega turskega tunela pa naju je pričakalo kakšnih 30 cm svežega snega. S parkirišča sva odšla proti Spodnji Pleisslingovi planini. Malo pred njo sva videla na levi lepo in dolgo poseko. Sledila sva torej sledi proti njej in prišla na planino Hafeicht. Po njej sva šla navzgor in se malo pod sedlom odločila za povratek. Jutranji pršič je med tem postal že precej vlažen, a sva bila vseeno s turo zelo zadovoljna, Darja in France.

Kreuzeck 2204 (Status_connected, 24.01.2022)

Še en Kreuzeck: Ta se nahaja v Grossarltal in spada pod Radstaedter Tauern.
Tura je za 1.dan po obilnem sneženju objektivno dokaj varna. Veter ni naredil škode snegu. Je pa poskrbel za mraz do kosti na vrhu, medtem ko je šla temp. na 1000m na +1.

Vrata (med M. Zelnarico in Zadnjim Voglom) (Damjan_S., 23.01.2022)

Iz Stare Fužine se odpravimo v soboto šele prozno popoldne, na srečo pa je Boštjan prost in izkoristimo možnost prevoza do odcepa Vogar - Blato. Na tak način se izognemo preizkusu potrpežljivosti skozi dolino Suhe. Na poti proti Pl. pri Jezeru srečamo nekaj turnih smučarjev in vsi poročajo o močnem vetru po vrhovih. Še pred nočjo pridemo na Pl. Dedno polje, kjer pa ni pretirano mrzlo. Ponoči nekaj močnih sunkov vetra ne obeta nič dobrega, vendar se v sončnem in precej toplem nedeljskem jutru odpravim v smeri Zelnarice. Sledimo uležani smučini. Nad Bušinko postaje veter vse močnejši in moramo dodobra obleči. Sneg je trd, mestoma drsi, čeprav se dolina Za Kopico zložno vzpenja proti Vratom. Kaj hitro smo soglasni, da bo vzpon na Vrata po tako trdem snegu in v tako vetrovnem vremenu, povsem primeren cilj. Smučanje pa je bilo super. Sprva po zmrzlem, hitrem snegu, kjer so robniki z veseljem prijemali. Izogibati se je bilo treba le zastrugom, ki jih je urezal veter. Nad Bušinko je bilo na mestu ali dveh nekaj skorje, nižje v gozdu pa v glavnem še nepredelan (škoda le, da tudi že zvožen) pršič. Nad Pl. Blato je blizu odcepa bližnjice za Vogar na poti pas kamenja, ki pa se mu z malo previdnosti z lahkoto izogneš. Cesta skozi Suho pa se je tokrat izkazala kot odlično smučišče, po katerem smo (pre)hitro prismučali v dolino.

Kamplbrun Spitze 2190 (Status_connected, 19.01.2022)

Zadnja fronta je iztresla svoje bisere na Totes Gebirge in Dachstein. Novega je bilo ravno še dovolj, da je omogočil več kot dostojno smučarsko gostijo. Ob 9.30h so bili parkirani le 3 avti. Kasneje se je smučarjev nabralo kar nekaj. A tistem, ki so sepodali v dolino po eni, se je sesedla smetana na desertu. Popoldne je šla temp. v +

Draški rob in Debeli vrh (Damjan_S., 15.01.2022)

K poročilu o smučanju z Draškega roba in Debelega vrha izpred dobrega tedna dni, dodajam še epilog v zvezi z Metkino poškodovano smučko. Kot sem zapisal, so bili komentarji precej pesimistični, nekaj malega direktnih sporočil pa je bilo spodbudnih. Rezultat popravila močno poškodovanega robnika si lahko ogledate na sliki in si ob tem mislite svoje. Seveda je vprašanje, koliko časa bo tako popravilo zdržalo, še zlasti če ne ob kmalu kakšne konkretne pošiljke snega. Opomba: ocena ture se tokrat ne nanaša na oceno trenutnih razmer.

Tolsta Košuta (Aleš_S, 17.01.2022)

Sem šel še enkrat proti Tolsti Košuti. Cesta je normalno prevozna. Gozdarji prijazni. Od Košutnika je pot do Dolge njive zvožena z motornimi sanmi, je pa kar trda. Tudi nad planino je trd in napihan sneg. Pobočje Tolste Košute je še bolj kopno kot pred enim tednom. V nedeljo je bilo, po sledeh sodeč, kar mehko. Jaz sem pa odškrebljal na srenačih po trdem snegu. Na rami 150 m pod vrhom sem že začel peš hoditi po zmrznjenih travah, pa me niti pot, niti kopno pobočje nad mano nista prepričali. Sem raje obrnil in čakalo me je presenečenje. Kakšen cm odjužen sneg in še nedotaknjeno pobočje je ponudilo več kot vrhunsko smučanje. Po dobrih 300 višinskih metrov pa spet trdo in še rodeo do ceste. Po cesti pa smuk do avta. Juhuhu! Aleš

Rodica (Vanja_Starčević, 15.01.2022)

V soboto sva z DAvorom štaratala z Vogla in se čez smučišče spustila do nad pl Suho. Pod Malo Rodico sva prečila v levo v pozkus da bi šla proti Raskovcu. Ni se izšlo zaradi preveč poledenelega terena in bi nadaljevanje zahtevalo še dva sspusta in vzpona. S sedla (do tam sva že dvakrat rabila dereze) sva nadaljevala po grebenčku in potem po SV pobočju Male Rodice, flanka je bila živ led. Smučala sva proti planini Suha, zgoraj odjenjani srenec, spodaj zelo trdo ali led. Od pl. navzdol ni vč bilo trdo, smuka skozi goz nič posebnega, potem cesta do doline.

Lajnar, Slatnik in Možic (Matjaž_Duh, 15.01.2022)

Lep pozdrav vsem skupaj. Lajnar, Slatnik in Možic so trije prav prijetni kuclji za sprehajanje (s smučmi ali brez) nad Soriško planino. Če so razmere ok in volja velika, se lahko na seznam doda še Šavnik in Dravh, da je mera polna. No, tako nekako sem razmišljal in za moje pokoronsko nabiranje kondicije izbral to prijetno sončno turo. Sonca je bilo na pretek, snega pa sploh ne :( S precej domišljije in iznajdljivosti za smer smuke si turni smučar lahko vseeno pričara nekaj relativno idilične smučarije...
Sva pa s prijateljem Urošem ugotovila, da je skoraj neverjetno, kako lahko na tako majhnem področju izkusiš tako veliko različnih vrst snežene podlage - trdo pomrznjeno, pomladni putrček, ledene plošče, klože, skorja (lomljiva in čvrsta, kar seveda ne veš, dokler ne zapelješ gor), super malo pršiča, travnate kopnine, kamnite mine tik pod belo površino,... In celo popolna odsotnost snega na osončenih in spihanih pobočjih :)
Vseeno je bil čudovit dan za nabiranje kondicije in vitamina D ter za prijetno planinsko prijateljevanje. Za kako resno smučarijo bo treba pa počakati na nov sneg...

dovška baba (Matjaž, 15.01.2022)

V Dovjah proti Ravnem ceste oziroma prostora zaradi obilice adrenalina želnjih pohodnikov in turnih smučarjev kaj hitro zmanjka in pot pod nogami je do vrha nanesla dobrih 1100 višincev.Nekih hudih smučarskih preseškov včeraj iz vrha do Rožce zaradi težkega snega ni bilo,po cesti,ki je ostala trda pa je do avta dobro letelo.Razgledi v takem lepem vremenu,pa družba in vse,je pa itak škoda pisat.V varni hiši pri Danici pa poživitveni odmirek unionovega izdelka ostaja naš nepogrešljivi spremljevalec.
lp

Možic (Boris, 15.01.2022)

V tren-bus-ni (tirno avtobusni) turi sem bolj sledil uri kot špuri, saj je bila vezana na logistiko javnega transporta.
Štartal sem na Bled-jezero in nadaljeval z busom na Bohinjsko sedlo. Ob vlečnici in po cesti sem se mimo karavle povzpel na sedlo, spustil pod Možica in po letni poti nadaljeval do vrha. Vse je ledeno, vendar so pivo in okusi škofjeloškega zmehčali današnjo trdoto.

Tegoška gora (Damjan_S., 15.01.2022)

Preko Medvodja ter mimo Košutnika se po spluženi (mestoma ledeni/sneženi) cesti zapeljeva še nekoliko naprej od odcepa pod Tegoško planino. Pogledi na kopna gozdnata pobočja niso obetavni. Gozdarji imajo delovno soboto, vendar lepa beseda lepo mesto najde, malo počakava, nato lahko varno prečiva delovno območje. Parkirava na takem mestu, da ne ovirava njihovega dela, že pri avtomobilu stopiva na smuči (cesta ni zvezno splužena naprej v smeri Jelendola), se povzpneva do Pl. Pungrat ter nadaljujeva v smeri Tegoške gore. Čeprav smo šele sredi januarja, je temperatura vsaj marčevska. Slediva stari smučini, pod vrhom se pridruži še sveža iz smeri Tegoške planine. Od spodaj je videti, da zvezno smučanje povsem z vrha ni možno, zato se povzpneva na desni (smučarski) predvrh. Razgledava se na vse strani, vse od Snežnika pa tja do Velikega Kleka. V zavetju rušja narediva pavzo, pošljem sporočilo s pogledom proti Stegovniku, poročava Alenu o razmerah... Nato se pripraviva na spust. Sprva smučava po le malo opuščenem snegu, nižje zavijeva bolj proti vzhodu in izbirava pasove uležanega napihanega snega vse do Tegoške planine. Običajno ne smučam v tej smeri, saj je to pobočje rado plazovito, a tokrat sneg drži. Smuka je prav dobra do odlična, vseeno pa sneg ni konstantne kvalitete in zahteva malo prilagajanja, zlasti pod Tegoško planino, kjer je snega sicer malo, je pa ta trd, tako da smuči ne trpijo. Prismučava do ceste, nato pa odpešačiva tistega pol kilometra po cesti do avtomobila. Nazaj grede se z Juretom ustaviva še pri Boštjanu, kjer hvaliva turo današnjega dne.

Smrekovec (Jurij_Šoba, 14.01.2022)

En teden je minil, kar mi je turni smučar domačin na Golteh povedal, da je imel dan prej na Smrekovcu odlično smuko. To je bilo dan po sneženju, ko je naneslo četrt metra pršiča. „Kasno stiže Marko na Kosovo“: čez noč se je ta sneg ob prodoru toplega zraka pretvoril v precej težko obliko, ki je zahtevala veliko moči pri ovinkarjenju po celcu. Tako da se je vaš seniorski dopisnik ob teh poskusih moral velikokrat ustaviti in nadihati. (Ni čudno, saj je bil prejšnje popoldne peš na izletu s Črnivca na Kranjsko Reber.) K sreči je bila Krumpaška planina po sredi na široko prevožena z motornimi sanmi, kar je omogočalo solidno smuko. Da ne bi ostal samo pri 200 višincih te planine, sam se raziskovalno spustil z vrha Smrekovca proti vzhodu do roba gozda za kakšnih 70 vm. Tam je bil samo celec, po katerem sem „globoko oral“. Pri povratku od Doma na Smrekovcu je še nekaj smuke gori doli do Atelskega sedla, od tam pa kratek spust po cesti do avta. Kljub vsemu je bil to prekrasen, nekoliko vetroven dan z lepimi razgledi. Od daleč sem videl samo tri turne smučarje. Snega je tukaj precej več kot na Golteh, tako da bo možno smučati recimo še 5 dni.

Jalovčev ozebnik (Jure, 13.01.2022)

Še dodatek k Damjanovem opisu....
Ozebnik . Kar ni nam šlo v račun, da nobene sledi ni bilo potegnjene proti Kotovemu sedlu. Skupinica, ki je zadnja krenila izpod balvana si je večinoma nadela dereze, možak, ki je bil pred nami, pa nam je brez njih utiral sled. Hvala! Seveda bi šlo brez njih, a le do zadnjega izstopnega, ta razritega, nekaj metrov tudi ledenega predela. Veter je tu in tam privrtinčil sneg in delal plaziče, da je stopinje sproti zasipalo nama, ki sva zaostala. Izstop je bil zimski v pravem pomenu. Oster vzhodnik je skušal naše ravnotežje, roke, čeprav v rokavicah, so bile na preizkušnji koliko zdrže. Potuhnili smo se za zadnjo ramo, da je le malo manj pihalo.
A ko zapeljemo proti "luknji" smo v zavojih pozabili na preizkuse zimske vzdržljivosti. Skok preko roba, malo "obručanja" prvih 30 - 50 metrov zaradi razritosti, nato pa vriskanje.
Sneg: zgoraj težko smučljivo, nižje kar nekaj ledenih kep je vdelanih v sneg, v spodnjih dveh tretjinah pa trden pršič brez vdiranja.
Na izteku ozebnika smo se srečali z Damjanom.

Vida, Iztok, Jure

Murnovec in Kresišče (Aleš_S, 13.01.2022)

Zapeljali smo se do Baumgartnerja. Cesta je prevozna, parkirišče spluženo. Po smučini čez travnik in po cesti do poti, kjer so srenači prišli zelo prav. Ni ledeno, je pa napihan trd sneg in v spodnjem delu ga ni ravno v izobilju. Smučina je letos postavljena zelo pokonci, zato smo šli kar hitro na sedlo. Nekaj metrov smo se spustili in se vzpeli na Murnovec. Razgledi kičasti. Malo je pihalo. Smučanje po severnem pobočju je bilo malo pršiča in malo klože, ki pa se ni predirala. Pa spet navzgor na Kresišče. Smučali smo po žlebu malo pod vrhom. To je bil najlepši del - strm žleb in samo pršič. Potem pa malo telovadbe in abručanja skozi gozd in še uživancija po travniku do avta. Bilo je super. Juhuhu! Tine, Andrej in Aleš

Mrežce (Boris, 13.01.2022)

Prilagoditi se je treba tudi cestnim razmeram na Pokljuki. Te se spreminjajo glede na spravilo lesa iz Pokljuke. Sedaj je splužena cesta proti planini Klek. Na odcepu za Klek je spluženo večje obračališče. Pri odcepu z glavne ceste za Kranjsko dolino je še vedno tabla "popolna zapora". Gozdne ceste so namenjene gozdarjem in ne turnim smučarjem.
Tako se je proti Lipanci pot razvlekla na več kot 2 uri . Na Mrežcah se je občasno zaganjal veter, ki je sneg zbil, tako da skorja drži smuči, pešcem pa se udira. Čeprav je bil cilj Debeli vrh čez Mrežce, so bile Mrežce glede na pozno uro končni cilj. Odsmučal sem v Blejsko konto in proti Kucmanovi konti. Sneg je zbit v mehko skorjo, ki omogoča lepo vijuganje, v konti in v gozdu pa tudi pršičenje . Po sledeh sem odsmučal do ratrakirane tekaške piste in po njej do glavne ceste, kjer je ob njej do ~23. t.m. edino parkirišče (ostala prkirišča so zaprta)

Tromeja (Matjaž, 13.01.2022)

Iz Podkloštra malo po progi,malo po hosti v našo lepo Slovenijo na Peč.Razmere za hojo več kot dobre,smučanje po progi pa itak gre vsakemu,tudi takim,kot sem jaz.Se je pa našlo navzdol tudi še par zavojev po neokrnjeni pršičasti flanki.V lokalu zgoraj in spodaj se pa ne rabiš trudit v popačeni nemščini,saj te takoj popravi oštir in reče hahaha,nemoj se trudit na njemački,kaži ti slobodno po naše šta želiš...Hahaha

Kotovo sedlo (Damjan_S., 13.01.2022)

Čeprav je bil šele mali petek, se nas je zjutraj iz Planice v smeri Jalovca napotilo kar nekaj turnih smučarjev. Jutro je bilo mrzlo in v tekem je res najbolje pospešiti v klanec. Toda do konkretnega klanca je treba prehoditi kar nekaj kilometrov. Tamar pa je povsem zimski, tako da je že hoja po takem ambientu užitek. Smučna je lepo potegnjena vse do vstopa v ozebnik. Polovica našega moštva (Vida, Jure in Iztok) se je zaprašila v ozebnik (tako kot vsi ostali smučarji), mi trije z Jano in Evo pa smo se umerili proti Kotovemu sedlu, kamor smo si morali urezati smučino. Pod robom sedla je konkretno pihalo, sneg je postajal vse trši, s srenači je šlo lažje v breg. Samo sedlo je spihano skoraj do kopnega, zato smo vzpon zaključili nekaj pod robom, pa še to ne na najvišji točki sedla. Da sem si v močnem vetru nekoliko olajšal priprave na spust, sem si izkopal udobno poličko. Zbit sneg v strmini je omogočil dobro smuko, na položnejšem delu pa je bila mehka skorja. Pod ozebnikom smo se srečali še s preostalimi tremi, ki so poročali, da je ozebnik že precej zvožen, še vedno pa drobo smučljiv. Nato smo družno odsmučali v dolino.

Liebeseck 2303 (Status_connected, 13.01.2022)

Že dolgo ni bila razlika med južnim in severnim portalom Tauern tunela tako izrazita. Zederhaus je skoraj povsem gol. Še na južni strani Katschberg tunela je snega več.
Novo je tudi, da se po avstrijski avtocesti namesto turistov, valijo kolone težkih tovornjakov.
Na turnosmučarskih izhodiščih slovenskih tablic ni videti.
In sovoznikov sedež je te dni prazen tudi pri meni.

Hochkarfelder Kopf 2319 (Status_connected, 12.01.2022)

Hochkarfelder K. je zelo cenjena in mojemu srcu draga tura s 1400 m smuke od vrha do parkirišča.
Čeprav je bilo tam zjutraj -13 in ob 13h -5, je med 1000 in 1500m prišlo do toplotne inverzije in sproščanja plazov na prisojnih vesinah.
Nad gozdno mejo pa je presenetil veter preteklih dni, ki ni prav nič pokvaril smuke.