Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
četrtek 28.marec 2024 - 16:55 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (42)

Ojstrica (Peter Jeraj, 13.03.2002)

Ojstrica, 13. in 14. marec 2002
Lepi dnevi in vse tanjša snežna odeja nas kličejo v hribe, tako da z delovnim elanom ni nič in ves vznemirjen zrem skozi okno v modro nebo! Ne zdržim več. "Matjaž, a greva za dva dni v Savinjske, poglej skozi okno, no…!"
In že naslednje jutro navsezgodaj odrineva proti planini Podvežak pod Dleskovško planoto. Par sto metrov pred lovsko kočo parkirava in takoj natakneva smuči, zajetne nahrbtnike na ramena in že sva v drugem svetu, svetu miru, tišine in ritma narave. Prijetna koprenasta oblačnost je dobrodošla, ker drugače sonce kar prehudo žge. Nad gozdno mejo ca. 1700 m nama končno ni treba več tacati po zaplatah kopnega in pod stenami Deske hitro pridrsava na sedlo (1940m) med Desko in Tolstim vrhom. Tu naju hoče veter na vsak način odpihniti proti Velikemu vrhu, zato hitro snameva pse, natakneva vetrovke in cikcak proti Vodotočniku. Smuka je dobra, čeprav kratka in treba je iskati prehode med vse bolj ven štrlečimi borovci.
V idiličnem okolju, v zavetrju pastirske koče umiriva svoje kruleče trebuhe in zopet s pomočjo psov pot nadaljujeva bolj ali manj v neznano. Odločiva se poiskati prehod proti Sedelcu nad Korošico. Nihče od naju te variante ne pozna, a nosova naju spretno vodita in brez kakršnih koli zapletov in celo z nekaj prijetne smuke, sva že pred drugo uro pred Kocbekovim domom na Korošici.
Ko razloživa najini kredenci v zimsko sobo, jo mahneva peš proti Ojstrici, da se razgledava in narediva plan za naslednji dan. Ugotavljava, da so pogoji za smuko še vedno odlični. Sneg je dodobra predelan, saj se tudi peš ne vdira preveč. Dovolj snega za odlično smuko je skoraj do "rame" pod vrhom (ca. 2200m), do koder seže snežni jezik. Naprej je skala skoraj gola. Le tu in tam, kjer je nad skalami snežna odeja že zelo tanka, je pod plastjo južnega snega plast ledu, a je to zelo dobro vidno, tako da večjih nevarnosti ni.
Vrh Ojstrice je pod snegom, nebo se je popolnoma zjasnilo in veter je potihnil. Trenutek in kraj za bogove. Tam sem, čisto tiho in skrajno zadovoljen.
Pot nazaj je nepopisno lepa in škljocam kot kakšen japonski turist. Odločitev za naslednji dan je padla - prideva nazaj pod Ojstrico, s smučmi! Večer mine ob zelo pomembnem opravilu topljenja snega za pijačo in juhico. Pod zvezdnim nebom, na katerega je to noč nekdo natrosil desetkrat več zvezd kot ponavadi, zaspiva v zavetju zimske sobe kot dve kladi.
Jutro je sončno in malce vetrovno. Ob pol desetih sva že na vrhu snežnega jezika s pripetimi smučmi in polno mero nemira in hop! Po treh, štirih okornih zavojih smučka steče in ostane le še pol ure čistega užitka. Sneg je pretežno južen, a dobro predelan in tu in tam še pomrznjen. Ko sva zopet pri koči, kar sijeva od zadovoljstva. V spodnjem delu proti koči je potrebno malce zbranosti in dobrega opazovanja, pa se najde pot za smuko, ne da bi praskalo pod smučmi.
Spakirava in ravno, ko se odpraviva, prispe planinec, edini, ki sva ga v teh dveh dneh srečala. Par besed, pozdrav in že se vračava mimo Lučkega Dedca, čez Prag, do Vodotočnika. Še zadnje kosilo in dremež na soncu, potem pa čez Desko nazaj do avta. Dva prekrasna dneva, z nepričakovano obilo dobre smuke, zaključiva s pivom, ki je po takih turah še posebej dobro. Peter in Matjaž.