Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
sreda 01.februar 2023 - 04:39 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (36)

Zadnjih 20 prispevkov

Stari Vrh (Matjaž, 30.01.2023)

Zgodovina,leta,meseci in moji turnosmučarski dnevi se vztrajno ponavljajo.Na Starem Vrhu novega ,razen zimske idile,ki še vedno traja ni ničesar.Iz vrha do koče se čisto ob robu še najde nekaj pršičastih skušnjav drugače pa drugih užitkov kot zavijanje po smučišču in vzdrževanje kondicije ni,če jih seveda ne vidiš.Jaz pa vedno znova najdem nekaj ,kar mi je všeč-hahaha,se pač staramo
lp

Klek (Vital, 29.01.2023)

Danes smo se zbrali malo neplanirano iz vseh koncev, Kamnik,Suhadole,Ljubljana, Logatec..kam- Klek. Gremo pogledat, če je še kaj ostalo , predvsem na sever.Lepa špura je narejena po desnem grebenu do vrha.Vreme in razmere super.
Z vrha smo odsmučali direkt po grapi na sever. Zgoraj nekoliko utrujen pršič, nižje pa odličen. Iz Avstrije nazaj do Rožce in na vrh. Medtem , ko smo mi pili čaj , je Andro M. še enkrat odrontal v Avstrijo in nazaj- neuničljiv.
Res dobra smuka je bila tudi mimo koče na našo stran in skozi gmajno do Planine pod Golico.
Ena od najboljših januarskih tur v zadnjih letih.

Gornje Poljane, 1036 m (Jurij_Šoba, 29.01.2023)

Po lanskem premoru zaradi kovida smo se letos znova udeležili tradicionalnega zimskega pohoda zadnjo januarsko nedeljo na Gornje Poljane v Loški dolini. Tokrat so bile lepe zimske razmere s 40 cm pršiča v izhodišču v Jermendolu (750 m) in 70 cm na cilju (1030 m). Za pohodnike je bila splužena in posuta gozdna cesta za dve uri blage hoje, ki sta jo opravili tudi žena Vera in Joža. Dopisnik sem se po ca. 50 višincih s smučmi zagrizel v globok pršič in po vlakah ter markirani poti prisopihal na cilj. Po dobri pogostitvi z jedačo in pijačo ob šalah in petju pri Turizmu Jure se je pohod odvil v obratni smeri, s tem da se je edini turni smučar naužil kratke in sladke smuke “daleč od ponorele množice”.

Porezen (Damjan_S., 29.01.2023)

Prvič sem bil na Poreznu še v srednji šoli, nočni vzpon ob polni luni pa me je tako prevzel, da sem dogodivščino moral popisati celo za PV. Mnogo kasneje sem odkril, da je ta razgledni (v zimi pogosto prepišni vrh) tudi izjemen turnosmučarski cilj. Turo smo danes, tako kot večina, začeli pri Jurežu, zdelo se je da še v zgodnjem jutru, a smo kmalu naleteli na prve smučarje, ki so se že vračali z vrha. Ta je bil, tako kot senožeti, še zavit v meglo iz katre je bilo slišati navdušeno vriskanje. Ve se zakaj. Ekipa je tako pospešila, da sem se za trenutek zbal, da bo na vrhu še tema, če bomo nadaljevali s takim tempom. A strmina je kmalu postavila vse na svoje mesto. Sledili smo udobni, mestoma morda (pre)strmi smučini. Med vzponom sem razmišljal prav o tem: ko vlečeš smučino na novo, kože držijo, ko pa se smučina zgladi od mnogih, ki se po njej vzpenjajo, postaja vse bolj drseča. Je pa to vsekakor dober »fintes« za roke. Malo pod grebenom smo se dvignili iz meglenega morja. Na vrhu pa razgled na vse strani, le da je bilo proti vzhodu in jugu vse potopljeno v megli. Tokrat za spremembo niti ni pretirano pihalo. A se nismo obirali saj so nas čakala lepo zasnežena pobočja. Med spustom smo Porezen porezali malo po svoje in že med kratkimi postanki, le toliko, da so noge nehale peč, hvalili razmere. Ni ga čez pršič do kolen in še čez.

Schwalbenkofel (Mirov, 29.01.2023)

Schwalbenkofel (2159m) 29.januar 2023
Ponovitev ture iz leta 2015, le da smo tokrat s kombijem in v dosti lepšem vremenu. Ponovno v ziljsko dolino, do vasi Maria Luggau. Za vasjo zavijemo levo čez potok Ziljščica in parkiramo pri prvem ostrem desnem ovinku za vas Raut (1150 m n.v.). Jasno vreme, brez oblačka, vendar zelo mrzlo, v takem startamo okrog devete po senožeti do vasice Raut. Tu nadaljujemo po markirani in že narejeni ’’špuri’’ naravnost navzgor skozi smrekov gozd proti vrhu Schwalbenkofel. Nad gozdno mejo gremo mimo planine s pravljičnimi kočami, do naslednje planine Rauteralm, nato pa preko vršnje ’’rame’’ do vrha (Schwalbenkofel 2159m nv). Vršnji strmi del obidemo po desni in nadaljujemo do platoja, od koder je lep pogled na hrib Schulterhohe (2424m nv). Vrh smo dosegli po dobrih dveh urah hoje.
Prvi del spusta naredimo boj po desni strani, idealne razmere - pršič, do ’’rame’’ tudi ne preveč zvoženo, skozi gozd do planine že dokaj zvoženo, presmučamo nekatere dele po cesti, druge po poseki do vasi Raut. Mimo vasi naredimo še nekaj zavojev po širokem travniku do avtomobila.

Velika Planina (Matjaž, 29.01.2023)

Besed v takem vremenu in takih razmerah ni potrebno izbirati,bilo je preprosto pršičasto lepo in ko si na taki turci z svojo vnučko je pa vse skupaj na kvadrat.Iz Ravni,čez Gradišče do Šimnovca in nazaj v Domžalski dom na hidracijo.Pri povratku nas je pred koritom edino zmotila megla,da nismo zavili v desno čez gmajno,tako da smo odsmučali do avta kar malo levo,desno v okviru pristopne poti.

Blegoš (Dare_A, 28.01.2023)

Kljub napovedi da bo vreme "tako-tako" se iz Potoka odpravimo na Blegoš. Seveda je obvezen postanek na odlični špehovki na Koči na Blegošu. Potem pa na vrh in od tam direktno navzdol skozi gozd po še vedno lepem pršiču do avta. Vreme je bilo sicer oblačno, a prijetno za hojo, če ne upoštevamo vetra na vrhu. Uživali Mare, Dejan in Dare

Ojstrnik (Vital, 27.01.2023)

Ker naj bi bilo na zahodu lepše vreme , smo zavili proti Ojstrniku. V Ugovizzi je sedaj potrebno plačati 5,00 EUR za prevoz po gorski cesti na planino. Snega je nekoliko manj kot pri nas. Za spremembo smo pri koči zavili na desno v gozd, kjer je vzorno speljana špura do vrha. Megle so se proti vrhu razkadile, vrh je bil v soncu. Sledila je odlična smuka na sever. Prvih sto metrov je sicer nekaj zastrugov in klože , naprej pa odličen pršič. Pod cesto je bilo tako dobro , da smo morali še ekrat gor od potoka in ponoviti vajo v socu in pršiču.

blegoš,zvoh (Matjaž, 26.01.2023)

Če greš na smuči večkrat,se pa v dveh turcah nabre tudi nekaj višinskih metrov hoje in spusta.Včeraj sva z Stanetom kruzala po Krvavških zelenicah,ki pa zaradi obilice snega niso vidne.Obilno še nezvoženega pršiča je bilo edino iz Pokovša do Jezerc,iz Zvoha pa je že vse zorano.
Danes pa v samoti iz Gorenje Žetine od Andrejona do vrha Blegoša po markirani položni poti.Smučanje pa iz vrha v slabi svetlobi(megla) direktno v gozd,tam je bila vidljivost takoj boljša in po nedolžnemu globokemu pršiču vriskajoče uživala vse dokler nisva ugotovila,da sva zašla malce preveč v desno.No po parih minutah prečenja v smeri SV,pa sva našla zopet prave sledi in srečno prismučala do ceste po kateri sva lepo prismučala do avta.
Analiza pa kot se spodobi, na kmetiji odprtih vrat pri Andrejonovih.

Plesišče (Biofit, 25.01.2023)

Na Zatrniku je bila že megla in skorjast sneg, medtem ko je na Rudnem polju sijalo sonce. Bila je lepa krožna tura čez smučišče na Plesišče in po pršiču v gozdu nazaj na spodnje smučišče v smeri Rudnega polja). Na Plesišču in višje je poplesaval veter, medtem ko je v zavetrju še grelo popoldansko sonce. Me je opozorila redarka na smučišču (vojakinja ), da je vzpon v smeri Viševnika možen samo po levi strani vlečnice.

Slivnica (Čeha, 25.01.2023)

Sem si rekel,pa pejmo pogledat,če ga je na Notranjskem res toliko zapadlo.Pri Uncu nič posebnega,a proti Cerknici so čarovnice že naredile t; svoje.Višina belega prahu vidno narašča proti turnosmučarskem izhodišču pri Begunjah.Cesta na slivnico ni splužena,zato parkiram sto metrov prej.Gaz pred nama je slaba in še ta se konča na vrhu prvih senožeti.Z Tadejo soglasno ubereva v celec.Seveda jaz naprej,pešakinja vzorno za mano.Lepi shojeni poti se priključiva,ko le ta pride iz Cerknice.Snega je tu že dobrih 60 cm..Drevje se šibi pod njegovo težo in ne manjka zlomljenih vej.Ena je padla tih pred enega domačina ,malo nad kočo.Bil je vidno preplašen.V zavetju zaprtega doma se okrepčava,preoblečeva in skok na meglni in vetrovni vrh.Jutranji pršič se je preobrazil v težak ,gosti celec,ki mi je pobral veliko moči.Slivnica te res začara in prepriča ,da ima Uršula tam res svoj dom.

Blegoš (Vital, 24.01.2023)

Blegoš, popoldanska. Po dolgem času smo se trije ta stari,ponovno skupaj zapodili v breg.Vreme bolj tako, tako, predvsem pa pretoplo. Snežna odeja debela preko 1,30 m , enotna, ne preobražena, mehka , ne sprijeta s podlago. Na travnatih pobočjih deluje zelo nestabilno, nižje v gozdu je OK. Smučarija zgoraj boljša , kot spodaj. Na spodnjih travnikih so že potegnili talni.

Stari Vrh (Matjaž, 23.01.2023)

Hahahaha pa sem končno enkrat dočakal.
Danes zjutraj sem bil pa najlepši turni smučar v deželici nad Škofjo Loko.Kdor me pozna,se vam bo zdelo zelo čudno zakaj najlepši,ampak vam povem,bil sem na celem hribčku sam.Haha.Razmere pa kaj bi pisal.Spodaj sneg z dežjem,50.m višje sneg,na koncu pa že skoraj čisto ta pravi pršič.Vetra pa več kot 5m/s v času mojega obiska ni bilo čutiti
lp

Galetovec (Jurij_Šoba, 22.01.2023)

Po obilnem sneženju v planinah smo tri krpljarke in en turni smučar izbrali plazovno varne poti po Pokljuki in pri tem uživali in tudi garali po globokem pršiču. Na redkih vetru izpostavljenih rebrih se je pojavil tudi predirajoč se napihan sneg. Do stana na planini Ilovec smo utrli prvo gaz od zgornjega odcepa z asfaltne ceste Jereka-Mrzli studenec, od tam pa do razgledišča (1259 m) pa so jo že naredili predhodniki. Smučar sem prišel po nedotaknjenem snegu do razgledišča mimo travnika pod Ilovcem in preko vrha Galetovca (1265 m) od zahoda. Najbolj nas je prepihalo na razgledni točki, od koder pa pogled ni bil tako lep kot po navadi. Zato smo jo jadrno popihali nazaj na stan na planini. Smučar sem se vračal po liniji pristopa. Pri tem me je močno motila difuzna svetloba, zaradi česar sem enkrat čofnil v mehki sneg. Nič zato, vračanje med očarljivo zasneženim drevjem in grmovjem ob blagem naklonu proti spodnjemu odcepu s ceste je poplačalo napore, pa še oblaki so se začeli redčiti.
Hvala za pomoč naravovarstveniku Milanu, s katerim sva na izhodišču izmenjaje odmetala sneg za najina avtomobila. Kot član društva Dinaricum je prišel s prijateljico na ogledni pohod v okviru monitoringa volkov.

Blegoš (Damjan_S., 22.01.2023)

Tokrat smo turo zastavili iz juga, iz Čabrač, točneje pod kmetijo Likar, kjer je lepo urejeno parkirišče za cca. 6 vzorno parkiranih avtomobilov. A ni bilo gužve. Sledili smo gazi in že prejšnji dan urezani smučini, ki jo je mestoma že pošteno zapihalo. Preko strmih senožeti (mimo grede sem se spomnil drsalnice pozno jesenskega sestopa v tekaških copatih) ter mimo bunkerjev Rupnikove linije, smo se vzpeli na Pravo ravan ter nato naravnost na prepišni vrh. Na vrhu smo se zadržali le toliko, da smo se pripravili za spust. Sneg je bil raznolik: od zastrug na vrhu, zbite klože do pršiča. Navduševala pa nas je predvsem njegova količina. A ga le ni toliko, da na grebenu ne bi vsej enkrat zaškrtalo, da se ne bi mogel zataknit v kašno komaj pokrito vejo in hkrati povsem dovolj, da smo videli nekaj napok na senožetih in sprožene plazove izven naše poti. Zares smo se odtajali šele na toplem pri Gamsarju.

Blegoš (Vital, 21.01.2023)

Včeraj je bilo na Blegošu približno tako kot drugod. Snega obilo , koča odprta , v spodnjem delu gozda še dober pršič.
Na vrhu je malo pihalo , travnikov nad Hribovcem se pa nisem upal lotiti . Tako kot piše Čeha, so tudi tu že na travnikih napoke-nevarnst talnih. Sploh če bo na to padel še novi.

Čemšeniška planina (Čeha, 22.01.2023)

Iz Prvin po markirani poti do odprte koče.Sneg z višino narašča,iz začetnih 30 na 60 cm na vrhu.Ta je suh in omogoča smučanje po hosti,kjerkoli si poželiš.Strmi juni zravniki pod vrhom planine že imajo napoko do tave.nevarno.Lepo se da prismučat do dna smučišča na Prvinah.

Gospodična/Gorjanci (Matjaž_Duh, 22.01.2023)

Tokrat sva se s prijateljem Borutom odločila za t.i. Backcountry skiing varianto ali smučarsko pohodništvo. Štartala sva na sedlu Vahta (612m) in po lepo zasneženi gozdni cesti pošpancirala do koče pri Gospodični (826m). Višinska razlika je zanemarljiva, je pa zato v eno smer 11km. Nadejala sva se, da bo v dolino hoje manj, a je sneg tako zametel najine smučine, da bistvene razlike tudi pri spustu do izhodišča ni bilo. Je bil pa zato v koči dober čaj in dobra družba :)
Skratka prijetna kondicijska tura + ob spustu je vsak zavoj umetnost saj je vez tekaška in čevelj ni pancar ;)

Špilerjeva špica (Matjaž_Duh, 21.01.2023)

Špilerjeva špica ali Pirčev hrib je cca 935m visok neizrazit vrh na Gorjancih nad Javorovico. Po parih letih je ponovno dovolj snega za prijetno smuko po košenicah in redkem bukovem gozdu z vrha. Razmere so bile za te kraje fantastične - na cca 20cm trdo pomrznjene podlage je padlo še kakih 20cm pršiča. Dovolj, da se je dalo tudi po gozdu skoraj brezskrbno slalomirati med drevjem :) Temperatura ves čas minus, da bi bilo še bolje bi moralo biti le še sonce, saj je sneženje in veter oteževalo vidljivost. Ampak, kdo bi se sekiral zaradi takih malenkosti, saj je tu plazovna nevarnost 0, ne samo 1 :)
Začetek ture je nad vasjo Javorovica, na parkirišču pri ostankih cerkvice. Košenice se razprostirajo že od vasi in z eno krajšo gozdno prekinitvijo trajajo vse do vrha. Smuča se v smeri pristopa, skozi gozd se izognemo pristopni markirani poti in smučamo skozi redek bukov gozd.
Na košenicah je tudi pašna ograja, ki se jo da spodlesti. Morda še zanimivost - na zadnji košenici pred gozdno prekinitvijo je bilo včasih (pred več kot 30-imi leti) smučišče s preprosto vlečnico. To je bilo moje prvo smučišče z vlečnico :)
Gre za relativno kratek vzpon - vsega cca 350 višincev, zato sem šel 2x in tako izkoristil prijetne smučarske razmere :)

Ptičji vrh (Aleš_S, 21.01.2023)

Ena kratka in lahka. Zbralo se nas je za en velik kombi. Že po gorenjski avtocesti je dobro pihalo. Po sankaški progi iz Planine pod Golico in do Markljevega rovta smo hodili večinoma v zavetju. Smo pa dobili tudi nekaj snega za vrat. Čez Markljev rovt je pa dobro vleklo. Namesto po normalnem pristopu čez Kočno smo potegnili špuro v levo in skozi gozd do grebena in po njem na vrh. V gozdu ni pihalo in tudi na vrhu smo ujeli obdobje brez vetra - je bilo skoraj toplo. Smučanje po gozdu po pršiču, po odprti flanki je pa zelo kložasto in seveda močno vetrovno. Po cesti pa smuk po narejeni špuri. Juhuhu! Aleš in vse sosmučarke in sosmučarji