Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
petek 29.marec 2024 - 02:52 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (42)

Breithorn (13.), Mont Blanc (15., 16.), Allalinhorn (19.) (Jaka Ortar, 13.08.2002)

Prejšnji teden smo se z družino potepali po Švicarskih in Francoskih Alpah. V ponedeljek smo šli popoldne iz Ljubljane in bili zvečer v ST. Niklausu (v dolini Zermatta). 700km, 6h (Lj-Trst-Milano-Simplon-St.Niklaus) V torek (13.) smo se za ogrevanje povzpeli na Breithorn (4165m, "najlažji" 4-tisočak). Z gondolami do Kleine Matterhorna (cca. 3800), nato pa na štriku na vrh (2h 30). Razmere za smučarijo so bile naravnost izvrstne, a žal tega z očijem nisva mogla izkoristiti -- mami in 11-letni brat sta bila novinca, kar se tiče višin nad 3500, derez, cepinov itd. Zato pa sva se potolažila s spustom po smučarskih progah nazaj grede. Zadnja godnola navzdol odpelje ob 16:30!!! Še isti dan smo šli v dolino Chamonixa in si poiskali prenočišče. 14. smo šli na La Brevent, izredno razgledišče na Mont Blanc. 15. pa sva se z očijem odpravila na Mont Blanc. Najprej sva razmišljala o smučanju vsaj z Vallota do Grands Mulets, a ni bilo opaziti gazi od koče do bivaka in še vračajoči se Slovenci so nama povedali, da ni možno iti od Muleta na Mont Blanc, ker je premalo snega in zato veliko večjih razpok. Tako sva se brez smuči z godnolo (prva gre ob 7:30) iz Les Houchesa zapeljala do Belvedera in od tam s (polnim) prvim vlakom (8:40) do Nid d´Aigle (2372m). V koloni kakih 300 ljudi sva se v dobrih dveh urah vzpela do Tete Rousse (3167m), od tam pa s cepinom in derezami čez Grand Couloir do Goutera v slabih treh urah. Prehod čez kuloar ni bil težaven, ker je tri dni prej zapadlo 70cm novega snega in ni bilo večjih težav s padajočim kamenjem. Tako sva bila okrog 14h pri koči. Seveda pa so bila vsa ležišča rezervirana že štiri mesece prej (to nama je zatrdila recepcija po telefonu), tako da sva upala vsaj na klop ali pa mizo za ležišče. Okrog 21h so začeli obračati klopi in prinesli so armaflekse. Do 23h ni še nihče spal, saj ni bilo tišine, šele okrog polnoči je bilo vse tiho. A vseeno je bilo težko spati (jaz sem bil na tleh stisnjen med klop in mizo). Ob pol enih smo prvi vstali (4 Slovenci) in se malo čez eno že odpravili proti vrhu. Bila je popolna tema (luna je že zašla), veliko zvezd. V 1h 15 smo že bili na Dome du Gouterju, tričetrt ure kasneje pa pri bivaku. Tam smo ugotovili, da smo prehitri in da bomo s takim tempom na vrhu dobro uro pred soncem. Tako smo se navezali v dve navezi in petnajst minut kasneje sta dva že krenila počasi naprej. Z očijem sva počakala malo dlje in nato ob pol štirih šla naprej. V slabi uri sva bila čez kameli, malo popila in stopila še počasneje. Ob šestih sva bila na vrhu. Greben ni bil kaj posebnega, gaz široka. Razgled pa fantastičen. Dolge pol ure smo zmrzovali (-20, srednje močan veter) na vrhu in se takoj po sončnem vzhodu odpravili navzdol. Po uri umikanja s poti sva bila pri bivaku, dve uri kasneje pa pri koči na Gouterju. Pojedla sva špagete in se kmalu odpravila navzdol. Tokrat je v grapo priletelo veliko več kamenja in je bilo treba pošteno paziti. Ob 14h sva bila na vlaku, uro za tem v dolini, kjer sta naju pričakala mami in brat. Takoj smo se odpeljali v dolino Zermatta -- v St. Niklaus. naslednja dva dni smo naredili dve "na izi" turi nad dolino Zermatta. 19. pa sva šla z očijem na Allalinhorn. Zjutraj z avtom do Saas Feeja, od tam ob 8h z godnolo Alpin Express na Felskinn in nato z Metro Alpinom do Mittelallalin (3500m). Na Allalinu sva bila že dve leti nazaj in takoj nama je postalo jasno, da bo tokrat precej bolj zahtevno -- velike razpoke, ki jih takrat ni bilo. Malo pred deveto sva štartala. Najprej ena 2 metra široka razpoka, nato po grebenu naslednje in čez njo (3m), 30m više pa še ena 3m široka razpoka. Na oči je pustil smuči na sedlu (malo čez 3800m), ker je pesimist in se mu je zdelo više preveč ledeno. Jaz pa sem jih nesel (optimist). Ob desetih sem bil na vrhu, oči dvajset minut kasneje. Razgled Ok, ljudi malo (glavnina začne od Mittelallalina okrog devetih). Na vrhu sva bila le kakih deset minut, nato pa sva sestopila po grebenu kakih 5 metrov, ker bi bilo tam nemogoče smučati. Nato sem se j! az napravil po smučarsko, oči je šel naprej. Smuka je bila fantastična -- pomrznjen sneg. Do sedla ni bilo problemov s špaltnami, saj sem si gor grede teren dobro ogledal. Na sedlu se je napravil še oči in nato sva šla. Čez prvo razpoko je šlo brez problema, saj je bila na dokaj ravnem terenu. A žal je bila niže kloža in bilo je precej težko. Dve najhujši razpoki pa je bilo treba obvoziti čez mostičke in še precej strmo je bilo (40°). Niže pa... noro. do smučišča fantastičen sneg. Potem sva pustila nahrbtnike ob progi in se šestkrat zapeljala po progah (ni kontrole kart). Nato pa nazaj na vlak, gondolo, še enkrat gondolo in ob 13h sva bila dol. Mami in brat sta prišla z busom in celo popoldne smo bili v Saas Feeju, zvečer na bazenu. Po še eni noči v ST. Niklausu smo šli na Bettmerhorn, razglednik nad Aletschgletscherjem. Med sestopom pa nas je tako napralo in natolkolo (sodra), da smo imeli dovolj in smo odšli proti domu. Do večera smo prišli do Klostersa, prespali, naslednji dan pa do Ljubljane. Za primerjavo: iz Briga čez Simplon in Milano do Ljubljane je vožnje za cca. 6h. Iz Briga čez Furkapass, Obaralpass, Chur, Davos, Trento, Milano, pa 10h.
Breithorn je idealen za aklimatizacijo za kaj višjega, pa še dvakrat greš lahko gor, če se ti da. Za smučat tudi izgleda lepo.
Z Mont Blanca se to poletje najbrž ne bo dalo več smučati, ker ni dovolj snega.
Allalinhorn je pa zelo priročen in odličen smučarski hrib.
Za kakršne koli informacije/vprašanja se mi oglasi na mail.