RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov
Novejši prispevki: (30)
- MTB / Pale di San Martino (Status_connected, 10.08.2025)
- Cima dei Bureloni 3130 (Status_connected, 09.08.2025)
- Torre Diamantidi 2842 / Latemar (Status_connected, 08.08.2025)
- Morra de Lechugales 2444 (Status_connected, 28.06.2025)
- Vega Urriellu 1902 (Status_connected, 27.06.2025)
- Picu Cotalba 2026 (Status_connected, 26.06.2025)
- Ruta del Cares (Status_connected, 24.06.2025)
- Peña Vieja 2617 / Picos de Europa (Status_connected, 23.06.2025)
- Mittlerer Bärenkopf (Damjan_S., 21.06.2025)
- Hohe Riffl (Damjan_S., 21.06.2025)
- Johannisberg (Damjan_S., 21.06.2025)
- Torkarspitze 2574 (Status_connected, 12.06.2025)
- Creta Forata 2462 (Status_connected, 11.06.2025)
- Capolago 2554 (Status_connected, 10.06.2025)
- Nebelkareck 2535 (Status_connected, 31.05.2025)
- Schwarzhorn (Vital, 25.05.2025)
- Teme (Damjan_S., 25.05.2025)
- Kanjavec (Damjan_S., 25.05.2025)
- Festvågtind / otok Austvågøy (Status_connected, 20.05.2025)
- Pod Lopo (Matjaž, 19.05.2025)
- Mannen 400 (Status_connected, 19.05.2025)
- Volandstinden 457 (Status_connected, 18.05.2025)
- Stornappstinden 740 / otok Flakstadøya (Status_connected, 17.05.2025)
- Tindstinden 490 (Status_connected, 16.05.2025)
- Ryten 545 (Status_connected, 15.05.2025)
- Munken 797 (Status_connected, 14.05.2025)
- Reinebringen 484 (Status_connected, 13.05.2025)
- Matmora 787 / Austvagøya (Status_connected, 12.05.2025)
- Fløja 590 / Lofoten (Status_connected, 11.05.2025)
- Križ (Gabro, 11.05.2025)
|
Montaževa visoka planota (Mišo Jenčič, 04.12.2005)
Glede na količino novozapadlega snega smo imeli kar nekaj idej, kam bi lahko šli (in še več tistih, kamor nikakor ne bi šli...). Na koncu
smo se odločili za pod Montaž, ker smo računali, da nam bodo trume Avstrijcev naredile dobro gaz, predvsem pa testirale vsa potencialno plazovita
pobočja. Prvo presenečenje nas je čakalo pri križišču cest za Predel in na Nevejsko sedlo, saj je bil na obeh cestah znak žaradi nevarnosti plazov
prepovedano za ves promet". Ker so čez cesto proti Predelu postavili tudi ograjo, ki je na naši ni bilo, smo privzeli, da "naša" prepoved ni čisto
zares in se po lepo spluženi in posuti cesti pripeljali na sedlo (smo pa vmes videli odstranjene ostanke kakih šest - velikih - plazov, ki so se z
desnih pobočij vsuli na cesto).
Naslednje presenečenje nas je čakalo na Nevjskem sedlu, kjer so bila parkirišča prazna in o trumah Avstrijcev ne duha ne sluha. Tako smo pač sami
samcati krenili po cesti proti Pecolu. Na Pecolu nas je čakalo še tretje presenečenje, in sicer da ni bilo nobenih metrov pršiča, v katerega bi
morali zagaziti, ampak je bil sneg pomrznjen, pravcati firn. Povsem po vrhu smo se vzpenjali kakih 150 višinskih metrov, sledil je pas, kjer je bilo
nekaj cm svežega snega (nekakšnega babjega pšena) na trdi podlagi, višje pa se v minulih dneh sneg očitno ni več ojužil in nato zmrnil, ampak je bil
neke vrste suha kloža, ki se je kar dobro udirala. Zato smo seveda začeli skrbno gledati, po kakšnem terenu se vzpenjamo in vzpon zaključili na
pomolu na višini 1830 m. Smuka je bila odlična: že v gornjem delu, po mehki kloži, se je dalo lepo navezovati zavoje, najlepši del je bil po svežem
na trdi podlagi, spodnji del po firnu pa takoalitako trivialen. Tudi po cesti je šlo v redu, paziti je bilo po
trebno le na pomrznjene stopinje in čisto v spodnjem delu, kjer skorja ni več povsem držala in se ti je lahko nenadoma vdrlo. Vsekakor odlična tura,
odlično smučanje in tudi vreme je zdržalo do konca.
Ob povratku je bilo na sedlu parkiranih tudi nekaj avstrijskih avtomobilov (eden pa nas je prehitel na cesti proti Rabeljskemu jezeru), kar me je
potolažilo, da nismo samo Balkanci pri razlagi prometnih predpisov malce elastični...
|