Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
četrtek 25.april 2024 - 19:56 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Prispevki zadnjega meseca: (31)

Monte Rosa (Aleš Rotar, 29.06.2008)

V skupini Monte Rosa so zelo dobre, skoraj idealne razmere. Ker vam jih privoščim in ker že nekaj let v Aosti zaključujem turnosmučarsko sezono, pa nisem videl niti enega Slovenca, malo daljši (nesponzoriran) spis: Z Alešem sva v petek pričela turo iz Staffala na koncu doline Gressoney. Do tja sva potrebovala iz Ljubljane točno 7 ur. Ker žičnica na Passo Salati še ni obratovala, sva se s land roverjem (monterosataxi, zelo dober servis, je pa divja jaga) odpeljala na cca 3000 m, pešhoja je res za fanatike ali mazohiste. Od tam v slabi uri prek nekoliko zasnežene prečke zahodno prek Stollenberga pod Indren na 3100, nato pa po normalni smeri mimo koče Mantova do koče Gnifetti. Direktna pot na Gnifetti je še zasnežena, pada kamenje in led, torej nevarno. Na smučeh je tudi veliko udobneje narediti zložen ovinek. Ljudi še ni bilo preveč, koča odprta, polpenzion pa kot se spodobi. Rezervacija še ni bila potrebna, pravočasno pokličite, ker jim tlf zveza neredno dela. Naslednje jutro nas je nekaj deset, med njimi še dve smučarski navezi, krenilo proti vrhu. Midva sva kar peš nesla smuči, ker je šlo po zmrznjenem srencu hitreje. Obrala sva Piramido Vincent, prečila Balmenhorn, Schwarzhorn, Ludwigshoehe in Parrotspitze. Z rame slednje sva tudi smučala dol proti sedlu Lys in še nižje na Grenzgletscher. Ob dveh popoldne je bil sneg še povsem trd, pobočje pa posebej na vrhu precej strmo. V kotlu pod vršnimi vesinami Signalkuppe sva zadremala v osončenem kotlu, vrtelo se nama pa je tako od višine, še bolj pa od povsem jasnega vremena in vabljivega Lyskama. Nekaj pa tudi od zavisti zaradi treh Švicarjev, ki so demonstrirali kaj pomeni gibanje v navezi na grebenu vzhodnega Lyskama. Popoldne ob štirih sva že bila v koči Margherita, kjer sva občudovala razgled, zdelala večerjo in se tolažila s podobnimi težavami sotrpinov zaradi višine, kot sva jih imela midva. V knjigi 4000'ki lepo piše: you have been warned! Ampak resnici na ljubo piše tudi, da se zaradi razgleda in vzdušja splača in res je tako. Malo manj sem bil v to prepričan naslednji dan zjutraj, ko sva obilni zajtrk (res super postrežba!) večinoma le gledala, tako slabo sva se počutila. Potem sva se sestavila, odsmučala kot po salonitkah na sedlo med Zumsteinspitze in Signalkuppe, splezale še po od jutranjega sonca ožarjenem grebenu na Zumsteinspitze in spet občudovala švicarske mojstre, ko so prečili na Dufour, klase, res! Smuka je bil en sam užitek, čeprav prvih štiristo metrov do prelaza Lys pretrdo. S sedal Lys do Gnifettija idealno. Spodaj sva bila previdna, morda preveč, in sva spet zavila mimo Mantove, direktni kuloar je smučljiv, je pa ras, da je grdo razoran, tudi od plazov. Presodite sami, ko boste tam. In ne dajte se zavesti navidez vabljiemu snežnemu jeziku od Mantove direktno na smučišče ter navidez kratki peš varianti do žičnic. Tako nekako kot od Prevale peš na B postajo, po kopnem, seveda... Naju je na srečo poučil prijazen domačim. Domačin tam pomeni, da je iz Cervinie, za turo pred domačim pragom pa je pet dni prečil od doma prek Breithorna, Castorja, Polluxa, večih vrhov Monte Rose, potem pa v nedeljo ugotovil, da je čas, da gre domov... Midva sva prismučala nazaj do prečke pod Indrenom, kjer sva naredila zadnje zavoje, še v odličnem snegu. V pol ure prišla po prečki, ki je že bila neke vrste corso za trume planincev, do gondole, ki je že od sobote delala. Ob 11h nisva vedela, kaj bil, ko sva obsedela na trideset stopinj vročine na parkirišču. (opomba: vse dosedanje ture so se končale z nočnimi vožnjami prek Padske nižine...). Kot rečeno: ne priporočljivo, obvezno za vse tiste, ki iščejo flike snega, v sramežljivo podaljšanem vikendu se da narediti ogromno. Premislite: Gran Paradiso, Pollux itd itd. Ma Mt Blancu pa je tudi veliko smučarjev po info na OHM. Še to: opisi v vodničkih, tudi v slovenščini so odlični, vreme za Aosto glej (http://www.regione.vda.it/protezione_civile/meteo/default_e.asp), zelo zanesljivo, na dnu strani link za PDA in mobilce, ti delajo do koče Gnifetti! Pozor: napovedane žičnice na višino 3400 m iz Gressoneya še ni, čeprav jo na nekaterih www napovedujejo in celo proslavljajo. Je pa lepo dvigalo in kakšen betonski mešalec... Žičnice tako in Alagne kot iz Gressoneya zdaj delajo redno. Taxi pa je samo iz Gressoneya oz Staffala, če greste pozno od doma, vredno razmisleka!