Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
torek 23.april 2024 - 20:23 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Novejši prispevki: (30)

Tour du Ziel, Bishorn (Vanja Starčević, 04.04.2009)

Od 4. do 8. smo se Sanda, Boris in jaz mudili v Matertall-u in Val di Aniviers-u z namenom da bi opravili Tour du Ziel, kar prejšnjo leto ni uspelo Žarku in meni zaradi slabega vremena (takrat je vidljivost bila pod 20 m m in nisva najdla spusta z Col Durand na drugo stran). Avto smo pustili v Taeschu ter se s taxijem odpravili v Zermatt; z žičnico smo se povzpeli na Schwartzsee, od koder smo ob 16.30 štartali proti Schoenbielhtt. Po slabih 400 m spusta po smučišču smo nadaljeval za sledovi, ki so se poševno spuščali proti ledeniku Zmutt, pogosto se je zunaj utrjene smučine z smučmi vdiralo celo do 1 m globoko. Po ledeniku smo se rahlo dvigovali do pod kočo, potem se začne strmejši del vzpona, na kateremu je Borisa prizadela hitra sprememba višine, viroza in dehidracija, ter je komaj prišel do 2690 m visoko ležeče koče ob 21 h. Čez noč se je nekoliko opomogel tako da smo zjutraj sklenili da bomo nadaljevali po direktni varianti, ker obvoz po pobočjih Aebihorna predstavlja 300 m izgube višine, ter dodatnih 2,5 km hoje. Po trdem in strmem pobočju smo se z srenači povzpeli v krnico Kumme in naprej do višine 3100 m. Nadaljevali smo z derezami še 100 m do škrbine Obere Blausatz, 3210 m. Od tam je do ledenika, ki se spušča z Col Durand potrebno prečkati 45 st. strmo vzhodno pobočje (le 60 m spusta v dolžini okoli 400 m), ki se konča z 200 m prepadom, kar smo ocenili za prenevarno ker je na pobočju bilo več kot 60 cm popolnoma nepredelanega snega. Nazaj smo smučali s same škrbine, v zgornjem delu zelo trdo in izpostavljeno, malo nižje pa se je začelo uživaško vijuganje vse do koče. Pri koči smo gruntali kaj bomo naredili, odločili smo se da se še isti dan spustimo in z avtom odpeljemo v Val di Aniviers in v nadaljevanju opravimo vzpon na Bishorn. Spustili smo se na Schoenbielgletscher in se povzpeli do smučine ki se spušča z Col del Valpeline v Zermatt. Kljub nekaterim ravnim delom se konca doline pride zelo hitro. Sledilo je 10 min vzpenjanja po kopni cesti do Stafelalp od koder smo po smučišču odsmučali v Zermatt. Z vlakom v Taesch in z avtom v 1.30 h v Val di Aniviers, kjer smo v kraju Mayoux najdli spanje v gostilni za 40 SFr. Naslednje jutro smo se peljali še 15 km do Zinala in ob 6.30 štartali z vzponom po dolini. Ko smo zavili proti Rock de la Vasche so razmere bile dokaj neugodne naslednjih 200 m višine: poledenelo pobočje v gozdu, v območju struge potoke. Po prihodu na odprti teren smo se počasi vzpenjali po dobri smučini do Rock de la Vasche; sledi 120 m spusta in potem 800 m vzpona do 3250 m visoke koče Tracuit. Za celoten vzpon (z vmesnimi spusti 1850 m) smo rabili 7.30 h. Polpenzion v koči stane 60 Sfr, samo nočitve in zajtrka ne nudijo. Naslednje jutro smo ob 6.30 štartali z vzponom na Bishorn, ki poteka po ne preveč strmem SZ pobočju. Do depoja po vrhom smo rabili 3.30 h, ter še nekaj min za vzpon na sam 4 153 m visoki Bishorrn. Smuka navzdol ob 10.30 h je kljub večinoma presmučanem pobočju bila zelo dobra, v 40 m smo bili pri koči. Ob 12 smo nadaljevali z spustom, do planine Combautana je bila čista poezija. Z psi smo se povzpeli 120 m do Rock de la Vasche ter prečili nad jezerom Arpipetaz in se spustili v dolino po ledenikom Moming tako da smo se izognili spustu po strmem gozdu. Sledila je še smuka po dnu doline do Zinala, skupno 16,5 km z vrha in 2500 m višine. Kljub temu da nam ni uspelo načrtovano smo zelo zadovoljni z opravljenim. Če kogar zanimajo kakršne dodatne informacije naj se oglasi po e-pošti.