Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
sreda 24.april 2024 - 06:53 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Novejši prispevki: (30)

Kanin - Možnica (Bojan, 03.05.2009)

Nedeljo smo Vinko, Matjaž in moja (ne ravno) malenkost izkoristili za smuko s Kanina v Možnico. Začetek dneva ni bil ravno obetaven, kajti vse od Kranja do Jesenic je že ob 5h zjutraj deževalo. Dalje proti Kranjski gori je bilo sicer suho, a vse naokoli v oblakih in meglah. Šele od Trbiža dalje je bilo bolje (lepše) in ko sva z Matjažem prišla preko Predela, sta se nama Jerebica in Rombon pokazala v soncu. In kmalu zatem tudi Kanin. Vse ostalo (Jalovec, Triglav, itd.) pa je bilo še naprej temačno in megleno. Ob 8h smo se z gondolo popeljali novi dogodivščini naproti. Pod Prestreljenik smo se povpeli peš, nato pa odsmučali na Prevalo. Sledil je zoprn vzpon do "žerjava", ki je tam zaradi gradnje italijanske ski povezave z našim Kaninom. Od žerjava smo prečno smučali pod grebenom Lope v smeri Bavhe in V.Črnelske Špice(sem ter tja smo malce "poštamfali" v breg, ker se nam ni dalo lepiti psov). Ko je bil greben Lope za nami in se je pred nami pokazala V.Črnelska špica, smo odsmučali levo ob njej v konto pod sedlom Čez Brežiče. Celotna "prečka" pod Lopo je bila pomrznjena, mestoma precej trda, spust v konto pa malce skorjast. A nič hujšega, vse prav lepo smučljivo. V času, ki smo ga potrebovali do sem, se je vreme precej poslabšalo, vrh Kanina, Montaž in Viš so bili že oviti v črne oblake. Tudi nad Lopo, Črnelami in Rombonom je bilo že precej "zabasano". Zato smo se odrekli daljšemu počitku , nalepili pse na smuči in se hitro povzpeli na sedlo Čez Brežiče. Tu je spet vleklo kot za stavo,zato smo hitro odsmučali proti Možnici. Prvemu stmejšemu delu smo bili hitro kos, snežne razmere so bile kot se šika. Nato smo prismučali nad Korita, tam pa smo preko "škrbine" peš prečili v sosednji, desni žleb, ki nam je omogočil lepo smuko vse do gozda v Možnici. Zadnji del od škrbine dalje se je vreme popravilo in sonce je prav prijetno grelo. Smuka od "škrbine" dalje je bila prav tako prima, le kamenja je bilo nekaj več in čisto spodaj so ostanki plazov zahtevali malce več truda pri smuki preko njih. Ko smo pospravili smuči na nahrbtnike in se peš odpravili v dolino, smo si bili enotni, da je bila tura "ena A". Po pol ure hoje smo prišli do ceste, kjer nas je že čakal Jure, nato pa smo se odpeljali nazaj v "Bc" na zasluženo pijačo. Krasna tura, takorekoč (moj) obvezni cilj vsake turno smučarske sezone. P.S. Smuka iz Prevale do konte pod Bavho (levo) in V.Črnelske špice (desno) in vzpon iz te konte na sedlo Čez Brežič, ni niti smučarsko niti orientacijsko zahteven. (kadar ni povečane nevarnosti plazov!). Od sedla Čez Brežiče v Možnico pa je nad Koriti potrebno prečiti v sosednji desni žleb (zahtevno, cepin in dereze), ker Korita ponavadi niso dovolj zalita za smuko (če pa že so, so smučarsko gledano precej zahtevna). Ravno zaradi tega prehoda je dobro imeti spremstvo poznavalca. Prav tako si je potrebo organizirati prevoz (Možnica-Bovec). Ob upoštevanju teh dejstev lahko turo toplo priporočam !