Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
petek 26.april 2024 - 12:53 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Novejši prispevki: (30)

Golemo jezero Pelister (Makedonija) (Cici, 23.02.2010)

Golemo jezero pomeni v makedonscini "Veliko jezero" in se nahaja v narodnem parku Pelister na jugu Makedonije. Do tja se pripeljemo tako, da z ljubljanske obvoznice zavijemo proti Zagrebu. Vmes preckamo Slovensko - Hrvasko mejo. Nadaljujemo po cesti bratstva i jedinstva proti Slavonskemu Brodu in od tam proti Beogradu. Vmes preckamo Hrvasko - Srbsko mejo. V Beogradu ceste ne zapuscamo in nadaljujemo naprej proti Nisu in se naprej proti Leskovcu. Tu je ceste (bratsva i jedinstva) konec, se nam pa pojavi smerokaz Skopje, kateremu sledimo. In preckamo Srbsko - Makedonsko mejo. Skopje obidemo in sledimo smeri Atina (kar pomeni Atene). Obidemo Veles. Med nadaljno voznjo buljimo, kot da bi nabirali gobe, saj ne smemo izpustiti odcepa "Prilep". Sledimo odcepu Prilep na desni. Obidemo Prilep. In nadaljujemo proti Bitoli. Bitolo obidemo v smeri Ohrid. Pri bencisnki postaji Luk oil zavijemo levo, peljemo se proti centru Bitole, a cez 500 m pri drugi bencinski postaji zavijemo desno. Na razcepu se ne usmerimo proti "Moliki", pac pa zavijemo levo. Pridemo do vasi. gremo skozi. Na odcepu, ki meri na neko gostilno, ne zavijemo desno, pac pa pri naslednjem podobnem odcepu pustimo avto. Cesta je dobra, vecinoma avtocesta, od Leskovca do makedonske meje je hitra cesta in je nevarna, avtocesta je potem spet do odcepa za Prilep, potem pa je lokalna cesta. Trenutno je kopna vse do izhodica, je pa pred zadnjo vasjo 100 meterski kos, kjer je cesta bolj kot kolovoz, saj jo je ocitno vremenska neprilika odnesla in moras po njej voziti 10 na uro. Parkirisce je nasproti izhodiscnega desnega odcepa. Prostora je za kakih 5 avtomobilov, a je vecinoma prazno. Ko zacnemo turo smo na 1070 metrih. Gremo torej kar po cesti levo, cez mosticek, do zadnje hise. Tam gre kolovoz naravnost, mi pa sledimo markacijam desno v breg. Markacije (tudi ta visoke, za v sneg) nas po grebenu, in v zadnjih 200 metrih po dolinici, pripeljejo vse do koce pri Velikem jezeru na 2217 m. Smucamo v smeri pristopa. Ali kjer se nam zahoce. Sneg v spodnjem delu ze pobira, sicer pa ga je na turi okoli meter. Po 200 visinskih metrih od izhodisca je spihano in sneg je vse do vrha trd in spomladansko predelan ali pa srenec/firn odvisno od temperature na dan hoje. Najina je bila vceraj taka, da sva potrebovali srenace, danes pa sem jaz v okolici pri visjih temperaturah vozila cudovit firn. Se pa pojavljajo tudi otoki napihanega snega, ki je padel pred kratkim in je vceraj predstavljal ponekod kar lepo vozljivo mehko klozo, danes pa se je preobrazil v popasti gnilec, ki zlepi smuce na podlago takoj. Nevarnosti plazov naceloma ni, nevarna so le mesta z napihanim snegom na dovolj stmih pobocjih (tak sneg pa se kaj hitro opazi, saj je bele barve, za razliko od globoko predelanega, ki je sampanjsko rumen). Koca pri Velikem jezeru je zaprta. Kaj jem, kaj pijem, ne povem, je pa blazno dobr. Ales, a bo v redu? Vsem polube, vsem pozdrave iz makedonskega turno-smucarskega tedna, Cici & Mucki PS: Kabla za prenos slik nimam sabo, zato le-te kasneje.