Arhiv razmer GPS podatki   Napiši obvestilo    Prijava  Gorniški oglasi TS kažipot  TK Gora  e-Gora
petek 19.april 2024 - 23:34 i Informacije

Razmere v gorah

RSS podatki
Vseh zadnjih 20 prispevkov
Iskanje po bazi podatkov

Novejši prispevki: (30)

Begunjščica čez Roblek do pod Srednji vrh (Metod Š., 10.03.2013)

POVZETEK: Po Dolini Drage, sneg na cesti se prične malo naprej od doma, in naprej v okviru letne poti na Roblek (snežne razmere ustrezne). Na Robleku 30 cm novega vlažnega snega. Naprej strogo po grebenu s precej kopanja čez strmejše dele do ustrmitve proti Srednjemu vrhu do ca 1900 vm. Smuka nazaj po grebenu do dovolj položnega delno poraščenega hrbta in tu po predhodnem spoznavanju razmer smuka navzdol direktno na Kopišča in naprej po snežnem jeziku med smrekami ter dalje skozi strm gozd direktno na Planino Planinca. Če bo kdo sledil, naj od Kopišč levo v gozdu raje najde ovinek planinske poti in v njenem oviru v dolino. Sicer pa od Robleka naprej čudovita predstava narave s postopnim odkrivanjem tančic vse do sončnega zahoda za zaključek.

ZGODBA: Taka tura na tak deževen dan lahko nastane samo po naključju. Enkrat dopoldne se odpravljam na Dobrčo, vmes pogledam na TK Gora in vidim objavo z Raduhe in si mislim, tole bi bilo sedaj zame, a je že prekasno. Pod Dobrčo ugotovim, da spodaj ni nobenega snega več, prezgodaj je še, da bi nosil smuči, in tako naprej v sotesko Drage, tam bo gotovo po cestah sneg še do dna. Namen: nekam pod Roblek, če bodo razmere.
In res je bil kmalu od doma naprej. Tako ob 13:20 pričnem s turo. Višje po cesti, ko je ob straneh sneg že mehak, za lahkoten korak skrbi po sredi dobro utrjena stara gaz od pešcev (enkrat za spremembo hvala v to smer). Takrat prvič pomislim, če se vse sezide in bo mogoče nad Roblekom varno po grebenu, grem lahko do vrha. Takoj adrenalin pospeši korak. Nekje na 1400 m dežek zamenja sneg, proti Robleku pa počasi najprej 15 cm, na njem pa že konkretnih 30+ cm snega oz. s smučmi do kolen, v zametih tudi več. Ko zagledam kočo, čez greben že proseva nekaj modrine in si mislim, to zna biti zadetek.
Tu se pomoč gazi konča, za kočo v smeri letne poti so ene same zamedene stopinje, ki me zavedejo v toliko, da ne grem takoj na greben. To čim hitreje popravim. Greben je na začetku kar zoprn, precej je kratkih strmejših stopenj z veliko snega, na ene mestu moram sneti smuči, da grem lahko naravost gor. Ampak pred plazovi je varno. Porinem dol nekaj manjših opasti in spoznam lastnosti snega, če je res strmo, gre plaz, ko je položneje, se ustavi. Tako kasneje, ko se razgledi navzdol odprejo in ko se z grebena spušča širok, manj strm gozdnat hrbet na Kopišča gledano dol levo od Robleka), načrtujem spust po njem in ne v celoti nazaj po grebenu. Greben se položi, nadaljujem do ca. 1900 vm preden se greben strmeje dvigne proti Srednjem vrhu Begunjščice. Čas je za obrat, pristop naprej po grebenu ne bi bil problematičen, ne bi pa zgoraj mogel varno odsmučati (potrebni bi bili preveliki umiki okrog grebenskih stopenj v vedno bolj strmo južno pobočje).
Sicer se ves čas vzpona po grebenu vreme postopoma izboljšuje, skozi meglice se postopoma prikažejo Vrtača, Stol, Triglav, Dobrča itd. Predstava narave je fantastična. Ko se pripravljam za spust, skozi režo med oblakiin Triglavom posije še sonce. Takoj po zahodu malo pred 18h tudi odsmučam. Najprej po grebenu, nato pa po omenjenem hrbtu ob drevesih navzdol in naprej po jeziku snega med smrekami. Naprej dol najdem prehode okrog strmejših delov, ponekod je samo nekaj malega novega snega na travah (če bi sledil, priporočam, da na Kopiščih na ca 1500m najde ovinek planinske poti, ki je tam blizu desno v gozdu). Ko se položi, se pričnejo kolovozi, po njih pridem z leve na Planino Planica, nekaj kar sem že gor grede predvidel kot možnost.